Replatforming XXL Nutrition

RoQQit heeft XXL Nutrition het afgelopen jaar intensief begeleid bij het replatformen van een maatwerk CMS naar Magento 2. Dit was tegelijkertijd het uitgelezen moment om alle site content naar een hoger plan te tillen, met als doel stijging van de organische resultaten. Hierbij heeft RoQQit een contentstrategie uitgeschreven en op basis van zoekwoordenonderzoek de gehele site van nieuwe content voorzien. In dezelfde periode heeft RoQQit een emailstrategie geformuleerd en uitgevoerd, met als resultaat tien geautomatiseerde email campagnes. De duurzame e-commerce strategie van RoQQit heeft XXL Nutrition doen inzien dat, door slim gebruik van tooling, zij een veel beter bedrijfsresultaat kunnen behalen. Voor het komende jaar gaan we de samenwerking intensiveren en kijken we uit naar een langdurige samenwerking.

Zoekmachine optimalisatie CVKetelopruiming.nl

CVketelopruiming, onderdeel van Salo, heeft Roqqit benaderd om onder andere het Google Ads account te herstructureren. Het account was oorspronkelijk intern ingericht, waardoor de indeling niet optimaal was, de juiste instellingen niet waren ingesteld en ook de tracking niet klopte. Roqqit is begonnen met het geven van een basis Google Ads training aan alle betrokkenen en gezamenlijk is een nieuwe Google Ads structuur bedacht. 

Hierbij is rekening gehouden met de relatief lange oriëntatiefase van de consument. De zogeheten ‘upper funnel’ campagnes zijn bedoeld om personen zonder merkvoorkeur en koopintentie naar de site te leiden. De onderliggende campagnes zijn meer gefocust op categorie, merk en productniveau en worden dan ook beoordeeld op e-commerce gedreven kpi’s.

Op het gebied van tracking heeft Roqqit de Google Tag Manager geïmplementeerd en hierin zowel Google Analytics als Google ads tracking ondergebracht. Al binnen een week waren de resultaten zeer positief; het zoekverkeer vanuit Google Ads was toegenomen tegenover een meer rendabele omzet!

SEA & SEO MediaLab

RoQQit Digital doet voor MediaLab de zoekmachinemarketing. In 2019 gestart met het in kaart brengen van de relevante zoektermen om een SEO strategie uit te werken. Daarnaast direct de SEA campagnes geoptimaliseerd op basis van deze inzichten.

Wekelijks wordt de site nog voorzien van nieuwe content op basis van ongoing zoekwoordenonderzoeken, klanteninterviews en exitpolls.

Voor komend jaar gaat RoQQit Digital meewerken aan het in kaart brengen van de juiste persona’s. Gerichte campagnes om de salesfunnel van kwalitatieve leads te voorzien.

DMP implementatie SAPPH

SAPPH bevindt zich in een enorm competitief speelveld. Klanten zijn minder loyaal dan vroeger en het is voor SAPPH van groot belang de klant te behouden en deze via alle mogelijke middelen zo persoonlijk mogelijk aan te spreken.

RoQQit Digital heeft voor SAPPH een DMP strategie ontwikkeld waarbij er 100% focus komt op het behouden van de klant. Bieden van persoonlijke communicatie en persoonlijke shop ervaring zijn het uitgangspunt.

Aqcuisitie kanalen worden duurder en klanten hebben meer keuze. Stel je klant centraal en biedt haar wat zij verwacht. RoQQit is specialist in het uitwerken van een dergelijke strategie.

Offerte aanvragen

Roqqit Marketing staat voor vindbaarheid.

Neem contact op