Het Posthuys | Full Funnel Social Ads

het posthuys meta ads

Activeren van een nieuwe doelgroep via Meta

Het Posthuys is een luxe woonwinkel in Bergschenhoek met een winkeloppervlakte van maar liefst 20.000 m2. Het Posthuys onderscheidt zich door de vele showrooms van gerenommeerde merken als Eichholtz en Richmond Interiors.

Het Posthuys verkoopt hoofdzakelijk meubels en dan in een hoger prijssegment. Voor dit soort producten is het typerend dat consumenten een lange online oriëntatiefase hebben en tot slot naar de fysieke winkel gaan om de aankoop te doen. Het Posthuys had behoefte aan een hogere online zichtbaarheid onder hun doelgroep. Daarnaast moesten online campagnes offline winkelbezoek aanmoedigen.

Doelstelling

Traditioneel zijn de maanden oktober november een belangrijke maand voor Het Posthuys. Voor oktober 2024 was de doelstelling om 20% meer online verkeer te genereren en 50% meer omzet dan het jaar ervoor.

Oplossing

RoQQit heeft een full funnel campagne op Meta en Google voorgesteld. Speciaal hiervoor werd een nieuwe bedrijfsvideo ontwikkeld die ingezet werd in een upper funnel campagne.

Alle personen die de video uitkeken, werden gebundeld in een remarketing audience die de basis vormde voor een mid funnel campagne. Doel hiervan was om personen op de hoogte te brengen van specifieke collecties en bijbehorende stijlkamers. Voor deze campagne werden unieke landingspagina’s ontwikkeld, zodat de creatives volledig in lijn lagen met de content op de landingspagina.

Tot slot werden alle personen, die vanuit de midfunnel campagne een landingspagina hadden bezocht, afgevangen in een remarketingcampagne. In deze laatste campagnes werden kortingscodes gecommuniceerd die zowel online als offline verzilverd konden worden.

Belangrijke Elementen:

  • Ontwikkeling branded video
  • Thruplay remarketing audiences
  • Ontwikkeling unieke landingspagina’s van stijlkamers
  • Collection ads van alle stijlkamers en bijbehorende producten
  • Kortingscodes voor specifieke productcategorieën

Resultaat

  •  38% toename in totale sessies op de site
  • 40% toename van pagina’s met engagement
  • 16% toename in duur van sessies
  • 781% toename in gemeten sales!