DATA & REPORTING

Google Analytics Rapportages
In Google Data Studio

Een goede online campagne beheren en optimaliseren is onmogelijk zonder de juiste data.

Roqqit
DATA & REPORTING

MEER INZICHT IN WEBSHOP PRESTATIES

Een goede online campagne beheren en optimaliseren is onmogelijk zonder de juiste data. Ons advies is dan ook altijd: zorg eerst dat de tracking van je site optimaal is ingesteld voordat je begint met adverteren. Wij zullen nooit een campagne aanraden als we ook maar enigszins twijfelen aan de wijze waarop de data binnenkomt in Google Analytics. We kijken daarom graag eerst naar je website prestaties voor meer inzicht in de relevante data.

Roqqit

Waarom RoQQit

Waar moet je aan denken?

Het begint allemaal met het inrichten van Google Tag Manager en Google Analytics. Hiermee zijn we verzekerd van accurate data over jouw website prestaties. Pas als dit ingesteld, inclusief alle meetpunten, gaan we kijken of jouw site geschikt is voor het inkopen van verkeer via advertenties.

Google Analytics is een fantastische tool waarmee je inzicht krijgt hoe jouw site presteert. Het vergt echter wel de nodige kennis om deze inzichten te krijgen en dit door te vertalen naar actiepunten om bijvoorbeeld de website prestaties te verbeteren of online campagnes te optimaliseren.

Om dit makkelijker te maken voor onze opdrachtgevers werken wij met een visueel aantrekkelijke rapportage die gemaakt is in Google DatastudioVia deze rapportage heb je op ieder moment van de dag de beschikking over real time data en weet je in een oogopslag hoe je site presteert.

RoQQit Data team

Met 20+ jaar ervaring in de online marketing wereld, hebben wij de kennis en ervaring in huis om rapporten over website prestaties te leveren waar je echt iets aan hebt. We geven je alle nodige inzichten en adviezen om jouw website prestaties te verbeteren.

Hoe werkt RoQQit?

Noem ons eigenwijs, maar door eerst de data op orde te krijgen onderscheidt RoQQit zich van de rest. Wij hebben helaas te vaak meegemaakt dat er gestart werd met adverteren terwijl uit data bleek dat de website prestaties verre van optimaal waren. De campagnes draaiden dus verre van rendabel en het advertentiebudget werd daardoor over de balk gesmeten. In onze ogen zonde van het geld!

Interesse gewekt?

Meer inzicht krijgen in jouw website prestaties? Neem dan vrijblijvend contact op!

D&R

RoQQit Digital

Studiecases

Kijk, daar zijn we trots op!

Funneloptimalisatie 17% minder uitval 66% beter resultaat!

MBRC the Ocean

Trapleuningspecialist.nl 80% conversie stijging. Top 3 SEO speler

Trapleuningspecialist.nl

veel gestelde vragen

Hoe KUNNEN WIJ HELPEN?

Hoe krijg ik meer online zichtbaarheid?

Dit is een terechte vraag en eentje waar veel ondernemers mee worstelen.

Hoe je als bedrijf online meer zichtbaar bent, kan zowel makkelijk als moeilijk beantwoord worden. Online zichtbaarheid kun je simpel gezegd onderverdelen in betaalde en gratis zichtbaarheid. Logischerwijs bieden betaalde advertenties, zoals bijvoorbeeld Google Ads, relatief snel resultaat. Je kunt campagnes inrichten en deze op een gewenste resultaat laten draaien, bijvoorbeeld op 10% kosten/ baten als omzet jouw voornaamste doelstelling is. Je kunt als bedrijf echter niet 100% afhankelijk zijn van betaalde advertenties, je moet een gezonde marketingmix hebben.

Hoe zorg ik dat ik de juiste doelgroep bereik?

Tegenwoordig kan iedereen een advertentieaccount aanmaken in Google of Facebook en beginnen met advertenties. In deze systemen kun je verschillende targeting mogelijkheden selecteren om jouw doelgroep te bereiken. Maar bereik je hen ook daadwerkelijk? Platformen als Google en Facebook maken over het algemeen gebruik van hun eigen tracking methodes (third party) en recentelijk ligt deze methode onder het vuur. Steeds meer browsers blokkeren tracking scripts en verwijderen cookies al na één dag. Tegenwoordig is doelgroepinformatie dus verre van accuraat. Het is dan ook verstandig om zo snel mogelijk over te stappen van third party naar first party data. Jouw klantdata zegt namelijk veel meer over het gewenste klantprofiel. En deze data kun je zelf verrijken en inzetten als doelgroep op elk gewenst kanaal. Loyale klanten die al jaren klant zijn en maandelijks orders plaatsen met een hoge orderwaarde wil je misschien wel uitsluiten van betaalde advertenties. Twijfelde websitebezoekers wil je misschien een advertenties tonen waarin service en keuzehulp centraal staan. Of misschien wel een unieke kortingscode? Zorg dat jouw business klaar is voor een wereld zonder third party cookies en kom op de juiste manier in contact met je doelgroep. Meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact op met RoQQit.

Hoe stel ik geautomatiseerde email campagnes op?

Email is een perfecte methode om klantenbinding aan te gaan en loyaliteit te vergroten. Veel ondernemers maken gebruik van een ESP zoals Mailchimp, Copernica of Spotler. Met de gratis varianten, zoals van Mailchimp, ben je beperkt tot simpele mails en is het maar de vraag waar jouw data wordt opgeslagen. Met de betaalde ESP’s ben je in staat om geautomatiseerde email campagnes te creëren. Denk bijvoorbeeld aan de volgende journey: Pieter bezoekt jouw website en krijgt een popup te zien met 15% korting als hij een account aanmaakt. Na registratie krijgt Pieter een mail met daarin een persoonlijke kortingscode. Na drie dagen krijgt Pieter een herinnering dat de kortingscode nog niet verzilverd is en dat doet hij dan ook snel. Tien dagen na aankoop krijgt Pieter een profielverrijkings mail. Als hij wat simpele vragen beantwoord krijgt hij €10 korting op zijn volgende aankoop. Pieter beantwoord dus graag de vragenlijst. Twee weken later krijgt Pieter een gepersonaliseerde mail met daarin producten die aansluiten op zijn vorige aankoop. Hij vindt het fijn om te zien dat alle producten aansluiten op zijn behoefte, dat maakt het een stuk makkelijker om keuzes te maken. Bovenstaande is slechts een simpel voorbeeld, maar geeft wel weer hoe mails automatisch verstuurd kunnen worden. Tegelijkertijd kan deze data ingezet worden als targeting in andere marketing campagnes. Als bijvoorbeeld blijkt dat een klant goed converteert via email dan kan hij/zij uitgesloten worden van paid media. RoQQit beheert en optimaliseert automatisch email campagnes voor uiteenlopende opdrachtgevers. Heb je vragen over het kiezen van de juiste ESP, het creëren van sterke email content of geautomatiseerde email journeys? Neem dan dan vrijblijvend contact met RoQQit.

Hoe krijg ik meer rendement uit mijn campagnes?

Iedere adverteerder wilt natuurlijk een advertentieaccount waarin de kosten maandelijks dalen en de omzet juist toeneemt. Bij RoQQit werken we al sinds 2005 in advertentieaccounts zoals Google Ads en de laatste jaren zien we twee veel voorkomende zaken die het rendement van alle campagnes kunnen bepalen. Accounts die bestaan uit teveel campagnes en onnodig veel keywords en zoekwoordtypen waardoor conversiedata versnipperd raakt. Accounts die volledig meegaan in de automatisch gegenereerde account aanbevelingen, waardoor er onnodig veel budget verspild wordt. Dit is vaak een combinatie van brede keywords en geen uitsluitingen. Bij RoQQit houden we alle ontwikkelingen rondom account rendement in de gaten en houden nauw contact met Google en Facebook. Je kunt er dan ook vanuit gaan dat we de best mogelijk keuzes maken in jouw account. We staan achter ontwikkelingen rondom automation maar zijn eigenwijs genoeg om soms juist andere keuzes te maken. Ben je benieuwd of er meer rendement valt te behalen uit jouw campagnes? Neem vrijblijvend contact op voor een gratis account quick scan!

Reviews

WAT KLANTEN OVER ONS Zeggen

Jordi Holthuijsen
Jordi Holthuijsen
Marketing Manager
Read More
RoQQit relieves XXL Nutrition in the field of SEA and SEO. In addition, RoQQit takes a strategic role in the field of website personalization and automated email campaigns. We like that RoQQit always thinks from the perspective of our target group and always takes into account the efficient use of our marketing budget.
Jordi Holthuijsen
Jordi Holthuijsen
Marketing Manager
Read More
RoQQit relieves XXL Nutrition in the field of SEA and SEO. In addition, RoQQit takes a strategic role in the field of website personalization and automated email campaigns. We like that RoQQit always thinks from the perspective of our target group and always takes into account the efficient use of our marketing budget.
Jordi Holthuijsen
Jordi Holthuijsen
Marketing Manager
Read More
RoQQit relieves XXL Nutrition in the field of SEA and SEO. In addition, RoQQit takes a strategic role in the field of website personalization and automated email campaigns. We like that RoQQit always thinks from the perspective of our target group and always takes into account the efficient use of our marketing budget.
Previous
Next

Wil je meer online bereik creëren?

Neem contact met ons op

Inschrijven Diensten