De afgelopen jaren zijn er steeds meer systemen op de markt gekomen om websitegedrag door te meten, automatisch mails te versturen en advertenties te beheren.
De afgelopen jaren zijn er steeds meer systemen op de markt gekomen om websitegedrag door te meten, automatisch mails te versturen en advertenties te beheren. Daarnaast begint website personalisatie steeds belangrijker te worden. Hoe relevanter de content, des te hoger de kans op een lead of conversie. Toch?
Waar moet je aan denken?
Website personalisatie is vaak mogelijk binnen afzonderlijke systemen. Denk bijvoorbeeld aan gepersonaliseerde Google Ads of Facebook advertenties. Gepersonaliseerde mails worden ook steeds vaker verstuurd vanuit complex opgebouwde opvolgacties.
Een goed voorbeeld van email- en website personalisatie is een ‘abandoned cart’ campagne, waarbij je een gepersonaliseerde email ontvangt als je een product hebt toegevoegd aan je winkelwagen maar het niet hebt gekocht.
Ook kunnen de meeste websites tegenwoordig gepersonaliseerde content tonen aan website bezoekers. Dit is mogelijk op basis van cookie- en/of user account data. Een groot voordeel hiervan is dat je alleen relevante content aan de gebruiker laat zien. Om een simpel voorbeeld van website personalisatie te noemen; denk bijvoorbeeld aan een kleding webshop die een pagina met herenkleding laat zien aan mannelijke gebruikers en een pagina met dameskleding aan vrouwelijke gebruikers.
Het nadeel van bovenstaande website personalisaties is dat je losse datasilo’s creëert die niet met elkaar communiceren. Facebook wil data bijvoorbeeld niet delen met Google en vice versa. En klantdata uit jouw CMS kun je vanwege de AVG regels niet gebruiken voor bijvoorbeeld het uitsluiten van personen in je online marketing campagnes.
Een Customer Data Platform (klantgegevens platform) biedt hierin uitkomst. Binnen een klantgegevens platform worden gegevens van klanten uit verschillende bronnen verzameld tot één klantprofiel. Opgelost!
RoQQit heeft veel ervaring op gebied van personalisatie van website en email flows. Wij werken hiervoor met een aantal grote partijen. Elke case heeft zijn eigen uitdagingen. Wij komen graag in gesprek om de specifieke uitdagingen te bespreken zodat er een op maat gemaakt advies komt. Gepersonaliseerde aanbevolen producten kunnen voor een enorme conversie stijging zorgen zonder dat daar heel veel extra werkt bij komt kijken voor de webshop eigenaar.
Met 20+ jaar ervaring in de online marketing wereld, hebben wij de kennis en ervaring in huis om jouw klantgegevens om te zetten in strategische website personalisatie. We helpen en adviseren je graag om jouw website zo efficiënt en effectief mogelijk te personaliseren.
Wij stellen graag een strategie op voor jouw website personalisatie, waarin we ook kunnen ondersteunen in het gebruik van een klantgegevens platform. Daarnaast adviseren we je over hoe je de personalisatie kunt inzetten voor verschillende doeleinden, bijvoorbeeld Email Marketing of Google Shopping.
Meer weten over hoe jij website personalisatie kunt inzetten? Neem dan vrijblijvend contact op!
PAKKETTEN
€500
Per maand
*Wij werken zonder contracten
Personalisatie homepage
Search personalisatie
1 email flow
*Inclusief datastudio rapportage
€700
Per maand
*Wij werken zonder contracten
Personalisatie categorie pagina
Personalisatie homepage
Search personalisatie
Merchandising
2 email flows
*Inclusief datastudio rapportage
€1200
Per maand
*Wij werken zonder contracten
Personalisatie product pagina
Personalisatie categorie pagina
Personalisatie checkout
Personalisatie homepage
Search personalisatie
Merchandising
4 email flows
*Inclusief datastudio rapportage
Studiecases
Trapleuningspecialist.nl 80% conversie stijging. Top 3 SEO speler
veel gestelde vragen
Dit is een terechte vraag en eentje waar veel ondernemers mee worstelen.
Hoe je als bedrijf online meer zichtbaar bent, kan zowel makkelijk als moeilijk beantwoord worden. Online zichtbaarheid kun je simpel gezegd onderverdelen in betaalde en gratis zichtbaarheid. Logischerwijs bieden betaalde advertenties, zoals bijvoorbeeld Google Ads, relatief snel resultaat. Je kunt campagnes inrichten en deze op een gewenste resultaat laten draaien, bijvoorbeeld op 10% kosten/ baten als omzet jouw voornaamste doelstelling is. Je kunt als bedrijf echter niet 100% afhankelijk zijn van betaalde advertenties, je moet een gezonde marketingmix hebben.
Tegenwoordig kan iedereen een advertentieaccount aanmaken in Google of Facebook en beginnen met advertenties. In deze systemen kun je verschillende targeting mogelijkheden selecteren om jouw doelgroep te bereiken. Maar bereik je hen ook daadwerkelijk? Platformen als Google en Facebook maken over het algemeen gebruik van hun eigen tracking methodes (third party) en recentelijk ligt deze methode onder het vuur. Steeds meer browsers blokkeren tracking scripts en verwijderen cookies al na één dag. Tegenwoordig is doelgroepinformatie dus verre van accuraat. Het is dan ook verstandig om zo snel mogelijk over te stappen van third party naar first party data. Jouw klantdata zegt namelijk veel meer over het gewenste klantprofiel. En deze data kun je zelf verrijken en inzetten als doelgroep op elk gewenst kanaal. Loyale klanten die al jaren klant zijn en maandelijks orders plaatsen met een hoge orderwaarde wil je misschien wel uitsluiten van betaalde advertenties. Twijfelde websitebezoekers wil je misschien een advertenties tonen waarin service en keuzehulp centraal staan. Of misschien wel een unieke kortingscode? Zorg dat jouw business klaar is voor een wereld zonder third party cookies en kom op de juiste manier in contact met je doelgroep. Meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact op met RoQQit.
Email is een perfecte methode om klantenbinding aan te gaan en loyaliteit te vergroten. Veel ondernemers maken gebruik van een ESP zoals Mailchimp, Copernica of Spotler. Met de gratis varianten, zoals van Mailchimp, ben je beperkt tot simpele mails en is het maar de vraag waar jouw data wordt opgeslagen. Met de betaalde ESP’s ben je in staat om geautomatiseerde email campagnes te creëren. Denk bijvoorbeeld aan de volgende journey: Pieter bezoekt jouw website en krijgt een popup te zien met 15% korting als hij een account aanmaakt. Na registratie krijgt Pieter een mail met daarin een persoonlijke kortingscode. Na drie dagen krijgt Pieter een herinnering dat de kortingscode nog niet verzilverd is en dat doet hij dan ook snel. Tien dagen na aankoop krijgt Pieter een profielverrijkings mail. Als hij wat simpele vragen beantwoord krijgt hij €10 korting op zijn volgende aankoop. Pieter beantwoord dus graag de vragenlijst. Twee weken later krijgt Pieter een gepersonaliseerde mail met daarin producten die aansluiten op zijn vorige aankoop. Hij vindt het fijn om te zien dat alle producten aansluiten op zijn behoefte, dat maakt het een stuk makkelijker om keuzes te maken. Bovenstaande is slechts een simpel voorbeeld, maar geeft wel weer hoe mails automatisch verstuurd kunnen worden. Tegelijkertijd kan deze data ingezet worden als targeting in andere marketing campagnes. Als bijvoorbeeld blijkt dat een klant goed converteert via email dan kan hij/zij uitgesloten worden van paid media. RoQQit beheert en optimaliseert automatisch email campagnes voor uiteenlopende opdrachtgevers. Heb je vragen over het kiezen van de juiste ESP, het creëren van sterke email content of geautomatiseerde email journeys? Neem dan dan vrijblijvend contact met RoQQit.
Iedere adverteerder wilt natuurlijk een advertentieaccount waarin de kosten maandelijks dalen en de omzet juist toeneemt. Bij RoQQit werken we al sinds 2005 in advertentieaccounts zoals Google Ads en de laatste jaren zien we twee veel voorkomende zaken die het rendement van alle campagnes kunnen bepalen. Accounts die bestaan uit teveel campagnes en onnodig veel keywords en zoekwoordtypen waardoor conversiedata versnipperd raakt. Accounts die volledig meegaan in de automatisch gegenereerde account aanbevelingen, waardoor er onnodig veel budget verspild wordt. Dit is vaak een combinatie van brede keywords en geen uitsluitingen. Bij RoQQit houden we alle ontwikkelingen rondom account rendement in de gaten en houden nauw contact met Google en Facebook. Je kunt er dan ook vanuit gaan dat we de best mogelijk keuzes maken in jouw account. We staan achter ontwikkelingen rondom automation maar zijn eigenwijs genoeg om soms juist andere keuzes te maken. Ben je benieuwd of er meer rendement valt te behalen uit jouw campagnes? Neem vrijblijvend contact op voor een gratis account quick scan!
Reviews
Onze diensten
Meer diensten
Copyright 2023 © Copyright Roqqit
Neem contact met ons op
Inschrijven Diensten
Inschrijven Diensten
Inschrijven Diensten
Inschrijven Diensten