Home › Diensten › Search Engine Advertising › Google shopping
GOOGLE SHOPPING
Google Shopping is de bekende prijsvergelijker van Google. De productadvertenties zijn zichtbaar bovenaan de zoekresultaten in Google en te vinden in het tabblad ‘Shopping’.
ROQQIT – GOOGLE SHOPPING
Google Shopping is de bekende prijsvergelijker van Google. De productadvertenties zijn zichtbaar bovenaan de zoekresultaten in Google en te vinden in het tabblad ‘Shopping’.
Google Shopping inzetten is een must voor eigenaren van een webshop die producten verkoopt. De ervaring leert dat Google Shopping verantwoordelijk kan zijn voor wel 50% van de totale webshop omzet. Net zoals bij andere Google Ads campagnes vormt een perfecte campagne structuur de basis voor succes.
Waar moet je aan denken?
Google Shopping inzetten is om meerdere redenen interessant:
Wil je Google Shopping inzetten? Zorg dan eerst voor een goede feed. Zonder feed is het onmogelijk om te adverteren op Google Shopping en de kwaliteit van de aangeleverde feed bepaalt voor een groot deel het succes van de campagne.
Je kunt ervoor kiezen om in je CMS een feed te genereren die voldoet aan de specificaties van Google Shopping. Wij raden aan om gebruik te maken van een feed management tool als Channable. Hiermee kun je de kwaliteit van jouw feed aanzienlijk verbeteren. Ook ben je hiermee in staat om voorbereidingen te treffen voor de campagne setup.
Bij RoQQit waren we er vroeg bij; al in 2005 maakten we onze eerste Google Ads campagnes. We kunnen dan ook zeggen dat we over meer dan voldoende kennis en ervaring beschikken om de best mogelijke Google Shopping campagnes neer te zetten. Wil je effectief Google Shopping inzetten, dan ben je bij ons aan het juiste adres!
Marge-gestuurde campagnes maken het mogelijk om binnen brede assortimenten te adverteren binnen het concurrerende speelveld. RoQQit helpt met het opzetten van complexe strategieën om een zo rendabel mogelijke campagne te draaien.
Gezamenlijk definiëren we marge groepen zodat we Google Shopping inzetten op een rendabele manier en/of topposities behouden om continu te sturen op nieuwe klanten.
We zijn altijd op de hoogte van de nieuwste manieren van Google Shopping inzetten. Zo zijn er recentelijk veel wijzigingen geweest met betrekking tot Google Shopping. Smart shopping campagnes dringen de oude, vertrouwde Shopping campagnes naar de achtergrond. Daarnaast staat Performance Max alweer klaar om Smart Shopping te vervangen. Veel optimalisatie processen, zoals uitsluiten van irrelevante zoektermen en toevoegen van doelgroepen, zijn helaas niet meer mogelijk.
Daarom zijn een kwalitatieve feed en een perfecte campagnestructuur essentieel. Wij denken mee en adviseren wat de beste strategie is.
Benieuwd hoe we jouw Google Shopping campagne(s) naar een hoger niveau kunnen tillen? Vraag dan vrijblijvend een gratis quickscan aan.
Studiecases
Trapleuningspecialist.nl 80% conversie stijging. Top 3 SEO speler
veel gestelde vragen
Dit is een terechte vraag en eentje waar veel ondernemers mee worstelen.
Hoe je als bedrijf online meer zichtbaar bent, kan zowel makkelijk als moeilijk beantwoord worden. Online zichtbaarheid kun je simpel gezegd onderverdelen in betaalde en gratis zichtbaarheid. Logischerwijs bieden betaalde advertenties, zoals bijvoorbeeld Google Ads, relatief snel resultaat. Je kunt campagnes inrichten en deze op een gewenste resultaat laten draaien, bijvoorbeeld op 10% kosten/ baten als omzet jouw voornaamste doelstelling is. Je kunt als bedrijf echter niet 100% afhankelijk zijn van betaalde advertenties, je moet een gezonde marketingmix hebben.
Tegenwoordig kan iedereen een advertentieaccount aanmaken in Google of Facebook en beginnen met advertenties. In deze systemen kun je verschillende targeting mogelijkheden selecteren om jouw doelgroep te bereiken. Maar bereik je hen ook daadwerkelijk? Platformen als Google en Facebook maken over het algemeen gebruik van hun eigen tracking methodes (third party) en recentelijk ligt deze methode onder het vuur. Steeds meer browsers blokkeren tracking scripts en verwijderen cookies al na één dag. Tegenwoordig is doelgroepinformatie dus verre van accuraat. Het is dan ook verstandig om zo snel mogelijk over te stappen van third party naar first party data. Jouw klantdata zegt namelijk veel meer over het gewenste klantprofiel. En deze data kun je zelf verrijken en inzetten als doelgroep op elk gewenst kanaal. Loyale klanten die al jaren klant zijn en maandelijks orders plaatsen met een hoge orderwaarde wil je misschien wel uitsluiten van betaalde advertenties. Twijfelde websitebezoekers wil je misschien een advertenties tonen waarin service en keuzehulp centraal staan. Of misschien wel een unieke kortingscode? Zorg dat jouw business klaar is voor een wereld zonder third party cookies en kom op de juiste manier in contact met je doelgroep. Meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact op met RoQQit.
Email is een perfecte methode om klantenbinding aan te gaan en loyaliteit te vergroten. Veel ondernemers maken gebruik van een ESP zoals Mailchimp, Copernica of Spotler. Met de gratis varianten, zoals van Mailchimp, ben je beperkt tot simpele mails en is het maar de vraag waar jouw data wordt opgeslagen. Met de betaalde ESP’s ben je in staat om geautomatiseerde email campagnes te creëren. Denk bijvoorbeeld aan de volgende journey: Pieter bezoekt jouw website en krijgt een popup te zien met 15% korting als hij een account aanmaakt. Na registratie krijgt Pieter een mail met daarin een persoonlijke kortingscode. Na drie dagen krijgt Pieter een herinnering dat de kortingscode nog niet verzilverd is en dat doet hij dan ook snel. Tien dagen na aankoop krijgt Pieter een profielverrijkings mail. Als hij wat simpele vragen beantwoord krijgt hij €10 korting op zijn volgende aankoop. Pieter beantwoord dus graag de vragenlijst. Twee weken later krijgt Pieter een gepersonaliseerde mail met daarin producten die aansluiten op zijn vorige aankoop. Hij vindt het fijn om te zien dat alle producten aansluiten op zijn behoefte, dat maakt het een stuk makkelijker om keuzes te maken. Bovenstaande is slechts een simpel voorbeeld, maar geeft wel weer hoe mails automatisch verstuurd kunnen worden. Tegelijkertijd kan deze data ingezet worden als targeting in andere marketing campagnes. Als bijvoorbeeld blijkt dat een klant goed converteert via email dan kan hij/zij uitgesloten worden van paid media. RoQQit beheert en optimaliseert automatisch email campagnes voor uiteenlopende opdrachtgevers. Heb je vragen over het kiezen van de juiste ESP, het creëren van sterke email content of geautomatiseerde email journeys? Neem dan dan vrijblijvend contact met RoQQit.
Iedere adverteerder wilt natuurlijk een advertentieaccount waarin de kosten maandelijks dalen en de omzet juist toeneemt. Bij RoQQit werken we al sinds 2005 in advertentieaccounts zoals Google Ads en de laatste jaren zien we twee veel voorkomende zaken die het rendement van alle campagnes kunnen bepalen. Accounts die bestaan uit teveel campagnes en onnodig veel keywords en zoekwoordtypen waardoor conversiedata versnipperd raakt. Accounts die volledig meegaan in de automatisch gegenereerde account aanbevelingen, waardoor er onnodig veel budget verspild wordt. Dit is vaak een combinatie van brede keywords en geen uitsluitingen. Bij RoQQit houden we alle ontwikkelingen rondom account rendement in de gaten en houden nauw contact met Google en Facebook. Je kunt er dan ook vanuit gaan dat we de best mogelijk keuzes maken in jouw account. We staan achter ontwikkelingen rondom automation maar zijn eigenwijs genoeg om soms juist andere keuzes te maken. Ben je benieuwd of er meer rendement valt te behalen uit jouw campagnes? Neem vrijblijvend contact op voor een gratis account quick scan!
Reviews
Onze diensten
Meer diensten
Copyright 2023 © Copyright Roqqit
Neem contact met ons op
Inschrijven Diensten
Automated page speed optimizations for fast site performance