Social media is in het huidige medialandschap niet meer weg te denken
Social media is in het huidige medialandschap niet meer weg te denken. De belangrijkste kanalen Facebook, Instagram en Linkedin kunnen een flinke bijdrage leveren aan je verkeer en omzet. Echter net als bij Google Ads campagnes zijn tracking, de juiste doelstelling & kpi’s en een perfecte campagnestructuur essentieel voor het behalen van het gewenste resultaat.
Het goed opzetten van een sterke social media campagne bevat veel elementen. De juiste doelgroepen, de juiste creatie, AdCopy en sterke landingspagina’s maken een sterke strategie.
RoQQit heeft diepgaande kennis van de sociale media kanalen en kan je het juiste advies geven mbt de inzet van social media. Jij wilt toch ook dat je jouw doelgroep bereikt met de juiste boodschap? Met ons team van social media experts zetten wij samen keer op keer een sterke campagne neer om de doelstellingen te bereiken. Door de boodschap van de campagne op een heldere manier weer te geven zorgen we voor maximale resultaten.
Door intensief samen te werken, te testen en vooral goed te evalueren zorgen wij voor continue performance van de social campagnes. Wij starten altijd met een heldere contentplanning waarin we vastleggen wat er op maandbasis op welk kanaal dient te gebeuren. Op basis van deze planning en wensen maken wij een creatie productieplan waarin we werken aan de uitingen voor de campagnes. Social Media is een vluchtig medium, zorgen dat we direct opvallen met sterke beelden is daarom essentieel voor een sterke campagne. RoQQit kan hier compleet in ontzorgen.
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen nieuwe klanten te vinden of je bestaande klanten betrokken te houden? Neem contact op voor een vrijblijvend advies.
PRICELIST
€800
+ €399 opstart
Per maand
*Wij werken zonder contracten
Activatie campagne (bereik)
Tracking
Dashboarding
Campagne development
Optimalisatie en testing
*Inclusief datastudio rapportage
€1000
+ €399 opstart
Per maand
*Wij werken zonder contracten
Activatie campagne (bereik)
Tracking
Dashboarding
Campagne development
Optimalisatie en testing
*Inclusief datastudio rapportage
€1500
+ €499 opstart
Per maand
*Wij werken zonder contracten
Activatie campagne (bereik)
Tracking
Dashboarding
Campagne development
Optimalisatie en testing
*Inclusief datastudio rapportage
Studiecases
Trapleuningspecialist.nl 80% conversie stijging. Top 3 SEO speler
veel gestelde vragen
Dit is een terechte vraag en eentje waar veel ondernemers mee worstelen.
Hoe je als bedrijf online meer zichtbaar bent, kan zowel makkelijk als moeilijk beantwoord worden. Online zichtbaarheid kun je simpel gezegd onderverdelen in betaalde en gratis zichtbaarheid. Logischerwijs bieden betaalde advertenties, zoals bijvoorbeeld Google Ads, relatief snel resultaat. Je kunt campagnes inrichten en deze op een gewenste resultaat laten draaien, bijvoorbeeld op 10% kosten/ baten als omzet jouw voornaamste doelstelling is. Je kunt als bedrijf echter niet 100% afhankelijk zijn van betaalde advertenties, je moet een gezonde marketingmix hebben.
Tegenwoordig kan iedereen een advertentieaccount aanmaken in Google of Facebook en beginnen met advertenties. In deze systemen kun je verschillende targeting mogelijkheden selecteren om jouw doelgroep te bereiken. Maar bereik je hen ook daadwerkelijk? Platformen als Google en Facebook maken over het algemeen gebruik van hun eigen tracking methodes (third party) en recentelijk ligt deze methode onder het vuur. Steeds meer browsers blokkeren tracking scripts en verwijderen cookies al na één dag. Tegenwoordig is doelgroepinformatie dus verre van accuraat. Het is dan ook verstandig om zo snel mogelijk over te stappen van third party naar first party data. Jouw klantdata zegt namelijk veel meer over het gewenste klantprofiel. En deze data kun je zelf verrijken en inzetten als doelgroep op elk gewenst kanaal. Loyale klanten die al jaren klant zijn en maandelijks orders plaatsen met een hoge orderwaarde wil je misschien wel uitsluiten van betaalde advertenties. Twijfelde websitebezoekers wil je misschien een advertenties tonen waarin service en keuzehulp centraal staan. Of misschien wel een unieke kortingscode? Zorg dat jouw business klaar is voor een wereld zonder third party cookies en kom op de juiste manier in contact met je doelgroep. Meer informatie? Neem dan vrijblijvend contact op met RoQQit.
Email is een perfecte methode om klantenbinding aan te gaan en loyaliteit te vergroten. Veel ondernemers maken gebruik van een ESP zoals Mailchimp, Copernica of Spotler. Met de gratis varianten, zoals van Mailchimp, ben je beperkt tot simpele mails en is het maar de vraag waar jouw data wordt opgeslagen. Met de betaalde ESP’s ben je in staat om geautomatiseerde email campagnes te creëren. Denk bijvoorbeeld aan de volgende journey: Pieter bezoekt jouw website en krijgt een popup te zien met 15% korting als hij een account aanmaakt. Na registratie krijgt Pieter een mail met daarin een persoonlijke kortingscode. Na drie dagen krijgt Pieter een herinnering dat de kortingscode nog niet verzilverd is en dat doet hij dan ook snel. Tien dagen na aankoop krijgt Pieter een profielverrijkings mail. Als hij wat simpele vragen beantwoord krijgt hij €10 korting op zijn volgende aankoop. Pieter beantwoord dus graag de vragenlijst. Twee weken later krijgt Pieter een gepersonaliseerde mail met daarin producten die aansluiten op zijn vorige aankoop. Hij vindt het fijn om te zien dat alle producten aansluiten op zijn behoefte, dat maakt het een stuk makkelijker om keuzes te maken. Bovenstaande is slechts een simpel voorbeeld, maar geeft wel weer hoe mails automatisch verstuurd kunnen worden. Tegelijkertijd kan deze data ingezet worden als targeting in andere marketing campagnes. Als bijvoorbeeld blijkt dat een klant goed converteert via email dan kan hij/zij uitgesloten worden van paid media. RoQQit beheert en optimaliseert automatisch email campagnes voor uiteenlopende opdrachtgevers. Heb je vragen over het kiezen van de juiste ESP, het creëren van sterke email content of geautomatiseerde email journeys? Neem dan dan vrijblijvend contact met RoQQit.
Iedere adverteerder wilt natuurlijk een advertentieaccount waarin de kosten maandelijks dalen en de omzet juist toeneemt. Bij RoQQit werken we al sinds 2005 in advertentieaccounts zoals Google Ads en de laatste jaren zien we twee veel voorkomende zaken die het rendement van alle campagnes kunnen bepalen. Accounts die bestaan uit teveel campagnes en onnodig veel keywords en zoekwoordtypen waardoor conversiedata versnipperd raakt. Accounts die volledig meegaan in de automatisch gegenereerde account aanbevelingen, waardoor er onnodig veel budget verspild wordt. Dit is vaak een combinatie van brede keywords en geen uitsluitingen. Bij RoQQit houden we alle ontwikkelingen rondom account rendement in de gaten en houden nauw contact met Google en Facebook. Je kunt er dan ook vanuit gaan dat we de best mogelijk keuzes maken in jouw account. We staan achter ontwikkelingen rondom automation maar zijn eigenwijs genoeg om soms juist andere keuzes te maken. Ben je benieuwd of er meer rendement valt te behalen uit jouw campagnes? Neem vrijblijvend contact op voor een gratis account quick scan!
Reviews
Onze diensten
Meer diensten
Copyright 2023 © Copyright Roqqit
Neem contact met ons op
Inschrijven Diensten
Inschrijven Diensten
Inschrijven Diensten
Inschrijven Diensten