Display & YouTube

Adverteren via het Google Display Netwerk met beeldadvertenties, of banners, is een goede manier om je naamsbekendheid te verhogen. Ook YouTube, de #2 zoekmachine van de wereld is een perfect middel om in contact te komen en te blijven met je doelgroep.

Zorg voor de juiste data aanpak

Goede tracking is prio #1

Adverteren via Google Display Netwerk

Adverteren via het Google Display Netwerk met beeldadvertenties, of banners, is een goede manier om je naamsbekendheid te verhogen. Een display campagne werkt totaal anders dan een reguliere Google Ads campagne, wat een reactiever karakter heeft omdat je inkoopt op zoekwoorden. Bij een display campagne maak je gebruik van verschillende targeting mogelijkheden, denk aan: demografisch, geografisch, affiniteiten, in-market segmenten (koopbewuste personen), similar audiences en custom segmenten. Je toont vervolgens een banner aan personen die voldoen aan de door jou gekozen targeting en deze wordt getoond op websites waar jouw doelgroep zich bevindt. Display campagnes worden afgerekend op basis van kosten per 1000 vertoningen, ook wel CPM genoemd.

Voordat je begint met het adverteren via display advertenties is het belangrijk dat je site voldoende presteert zodat dit extra verkeer onderaan de streep wel voor meer omzet zorgt. Ook is het zeer belangrijk dit type campagnes te beoordelen op basis van de juiste statistieken. Een display campagne zal namelijk niet of nauwelijks directe omzet opleveren, maar eerder een ondersteunende rol hebben op overige verkeersbronnen, zoals organic, branded search en direct verkeer. Wil je weten of display jouw bedrijf kan helpen aan meer zichtbaarheid, neem dan contact op.

Meer informatie

Video is niet te missen

Maak YouTube onderdeel van de stragie

Adverteren via Youtube

Adverteren via Youtube wordt steeds toegankelijk voor adverteerders met een minder groot budget. Desondanks is een videoadvertentie een stuk kostbaarder dan tekst, display en shopping advertenties en zou je als adverteerder pas moeten overwegen als alle ander marketingkanalen in je marketingmix of funnel [interne link] goed staan ingesteld. Een youtube advertentie kun je instellen via een bumper ad, in stream ad of video discovery ad. Een bumper ad is een variant die slechts zes seconden duurt en die je als kijker niet kunt overslaan. Je loopt dus niet het risico dat kijkers de advertentie niet helemaal zien. San de andere kant duurt de advertentie slechts zes seconden dus dit vergt meer creatieve content. Een instream ad is de variant die je het meest voorbij ziet komen op Youtube. Deze duren gemiddelde 30 seconden en kun je na zes seconden overslaan. Het is daarom zaak om zoveel mogelijk van je boodschap in de eerste zes seconden te communiceren en de kijker te boeien om verder te kijken. Tot slot is er de video discovery ad. Dit advertentie type moet ervoor zorgen dat er meer content op je youtube kanaal wordt bekeken. Deze wordt dan ook vertoond tussen de zoekresultaten op Youtube en doorgaans lijken het gewoon normale video’s, behalve dat er dan ‘sponsored’ bij staat.

Meer informatie

Offerte aanvragen

Roqqit Marketing staat voor vindbaarheid.

Neem contact op