Adverteren via Google Display Netwerk
Adverteren via het Google Display Netwerk met beeldadvertenties, of banners, is een goede manier om je naamsbekendheid te verhogen. Een display campagne werkt totaal anders dan een reguliere Google Ads campagne, wat een reactiever karakter heeft omdat je inkoopt op zoekwoorden. Bij een display campagne maak je gebruik van verschillende targeting mogelijkheden, denk aan: demografisch, geografisch, affiniteiten, in-market segmenten (koopbewuste personen), similar audiences en custom segmenten. Je toont vervolgens een banner aan personen die voldoen aan de door jou gekozen targeting en deze wordt getoond op websites waar jouw doelgroep zich bevindt. Display campagnes worden afgerekend op basis van kosten per 1000 vertoningen, ook wel CPM genoemd.
Voordat je begint met het adverteren via display advertenties is het belangrijk dat je site voldoende presteert zodat dit extra verkeer onderaan de streep wel voor meer omzet zorgt. Ook is het zeer belangrijk dit type campagnes te beoordelen op basis van de juiste statistieken. Een display campagne zal namelijk niet of nauwelijks directe omzet opleveren, maar eerder een ondersteunende rol hebben op overige verkeersbronnen, zoals organic, branded search en direct verkeer. Wil je weten of display jouw bedrijf kan helpen aan meer zichtbaarheid, neem dan contact op.