Roqqit

MBRC the Ocean

RoQQit Digital

DE COMBINATIE VAN DEJUISTE STRATEGIE
EN GEWOON DOEN

Plastic afval is een wereldwijd probleem. RoQQit is blij dat het MBRC the Ocean mag helpen met hun streven hier wat aan te doen.

RoQQit helpt MBRC in 3 landen met het realiseren van de online marketing doelen. Het plastic afval probleem is een grote uitdaging voor ieder op aarde. Door middel van sterke, prikkelende stellingen in te zetten op Social Media hebben wij MBRC geholpen met het werken aan de awareness laag. Intensief op zoek gaan naar de juiste audience, vele verschillende creatives tonen en sturen op een zo hoog mogelijke interactie. Dit kon een video weergaven zijn maar ook een deelname aan hun online cursus.

Deze strategie was per land verschilend omdat wij gedurende de campagnes ontdekte dat ook het gebruik van de social media platformen per land erg verschilt. Zo hebben wij in Belgie meer op een educatieve manier moeten werken terwijl Nederland op basis van stellingen betere resultaten haalde.

Maar hier was het niet mee gedaan. De onderwerpen voor de plastic oceaan waar we allemaal in leven zijn samengevat in een contentkalender om zo op wekelijkse basis de juiste content te publiceren om een sterke SEO laag op te bouwen. Uiteindelijk moest er natuurlijk een sterke autoriteit opgebouwd worden zodat MBRC haar doelen kan halen. Donaties ophalen om meer en meer plastic uit de oceaan te halen. RoQQit was in deze SEO fase sturend van dienst. Wij zorgen voor de juiste onderwerpen en handleidingen voor de SEO contentproductie. Middels linkbuiling en frequente technische SEO scans zorgen we voor een stabiele en structurele groei van de posities.

De snelste meetbare impact hebben we weten te realiseren in het herstructureren van de Google Ads en BING Ads campagnes.
Slim opgezette Google Ads campagnes waar gestuurd wordt op conversie doelen. Resultaat 66% lagere cost per order.

Maar we zijn verder gegaan. Funneloptimalisatie is belangrijk om grip te houden op de bezoeker. Veel mensen voelen zich verbonden aan het doel van MBRC en komen een kijkje nemen op de site. Om deze bezoekers zo goed mogelijk te volgen wordt er wekelijks gestuurd op de gehele online journey.
Middels Hotjar en Google Analytics analyses gemaakt en aanpassingen gedaan op de shop. Resultaat, 17% minder uitval in de shopfunnel.

Loop jij ook tegen soortgelijke uitdagingen aan of wil je een keer sparren? Wij komen graag met je in gesprek.

Heb je nog vragen? Neem hieronder contact met ons op!