Comwo | replatforming WOOcommerce

Alles om comfortabel te wonen

Comwo is inmiddels een bekende naam bij klussend Nederland, maar wat velen niet weten is dat hier een flink traject aan vooraf is gegaan. Het begon in 2020 allemaal bij een Google Ads workshop. Salo, de overkoepelende coöperatie, voerde destijds acht verschillende consumenten webshops. Elke shop had een eigen Google Ads account en deze werden zo goed als mogelijk beheerd door interne medewerkers, zonder dat hier de juiste kennis voor aanwezig was.

Doelstelling

Het samenvoegen van acht verschillende proposities tot één nieuwe en verkrijgen van een steve positie in hevig concurrerende markt.

Oplossing

RoQQit heeft diverse interne creatieve sessies georganiseerd, om tot een sterke merknaam te komen. Hieruit volgde de ontwikkeling van een brandbook en designs voor de nieuwe webshop. Deze werd gebouwd in een SaaS platform, wat zorgde voor een snelle, efficiënte livegang. RoQQit heeft een geheel nieuwe categoriestructuur bedacht en zoekwoordenonderzoek uitgevoerd om SEO geoptimaliseerde content toe te voegen. Gelijktijdig aan deze werkzaamheden heeft RoQQit het gehele Google Ads account opnieuw ingericht en wekelijkse kennis sessies gedaan met het team zodat zij zelf de advertenties konden beheren.

Belangrijke Elementen:

Ontwikkeling nieuwe propositie

Ontwerp brandbook en website design

Ontwerp categoriestructuur en SEO zoekwoordenonderzoek

Herstructureren Google Ads accountstructuur

Wekelijkse kennissessies en trainingeen

Resultaat

Het resultaat was eerlijk gezegd ongelofelijk, doordat de acht webshops waren samengevoegd en netjes waren geredirect, nam het organisch verkeer al snel toe. Helemaal in combinatie met de verbeterde content en interne linkstructuur. Daarnaast werd Google Ads serieus opgepakt en aangestuurd op een bottomline doelstelling. Een half jaar na livegang bereikte de maandelijkse omzet €1 miljoen, wat een enorme stijging was ten opzichte van de losse webhops.

Los van dit fantastische bedrijfsresultaat is RoQQit vooral trots op de verandering in werkwijze bij alle marketing en magazijn medewerkers.