Schroeven-Online | Data driven e-commerce

Méér dan alleen schroeven

Schroeven-online B.V. is dé autoriteit in A-merk schroeven met een uitgebreid assortiment van merken als STARK, Spax, en DynaPlus. Met ruim 21 jaar ervaring in Zutphen en een in 2012 gelanceerde webshop, hebben ze hun expertise en brede aanbod, inclusief pluggen, ijzerwaren, en boren, uitgebreid naar Nederland en België. Hun toewijding aan kwaliteit en deskundigheid maken hen een betrouwbare keuze voor zowel Nederlandse als Belgische klanten die op zoek zijn naar topkwaliteit bevestigingsmaterialen.

Doelstelling

Bevorderen van groei van Schroeven-Online, gericht op zowel B2C als B2B segmenten, in zowel Nederland als België.

Toen Schroeven-Online ons benaderde, realiseerden we dat de online aanwezigheid en de marktimpact vergroot moesten worden om zowel consumenten als bedrijven effectief te bereiken. ROQQIT zag onmiddellijk de noodzaak om een volledige full-funnel e-commerce strategie te implementeren, met een nadrukkelijke focus op performance kanalen zoals Google en BING, en geavanceerde sitepersonalisatie.

Oplossing

Onze aanpak omvatte uitgebreide site personalisatie en prijsmanagement, aangedreven door geavanceerde tooling. We realiseerden ons dat inzicht in data, marge en verschillende klantgroepen cruciaal zou zijn om een competitief voordeel te behalen.

Belangrijke Elementen: Inzichtelijkheid in data, marge en de diverse klantgroepen stond centraal. Onze aanpak was continu gefocust op conversie. We hebben actief gestuurd op de Gemiddelde Orderwaarde (AOV), zowel onsite met behulp van tooling zoals Clerk, als offsite door middel van geavanceerde e-mailstrategieën. Onze betrokkenheid was actief en direct, met een strikte focus op rendement.

Resultaat

Het resultaat is een website die sterk toegespitst is op het stimuleren van conversies en die bovendien de propositie van Schroeven Online “Meer dan alleen schroeven” goed naar voren brengt. Het nieuwe design wierp direct haar vruchten af. Na de websitelancering is het aantal conversies toegenomen met 44,3%. Het aantal gebruikers is toegenomen met 15% en het conversiepercentage is verhoogd met 23% naar een conversiepercentage van 6,3%.

Groei

√ stijging van het conversiepercentage +44,3% 

√ stijging van het aantal gebruikers +23% 

√ stijging in transacties +350%

√ stijging in omzet +370%