Activeren van je doelgroep
Onze werkwijze
Voordat je begint met het bepalen van de doelgroep, het bepalen van de campagnestructuur en alle benodigde creatives, moet je eerst een campagnedoelstelling en budget bepalen. Het vergroten van naamsbekendheid via upper funnel marketingcampagnes zal niet direct leiden tot meer omzet. Voordat we aan de slag gaan met nieuwe campagnes stellen we een business plan op. Hierin bepalen we hoeveel weergaven, vertoningen en klikken we kunnen realiseren binnen de looptijd en budget.
Aan wie wil je jouw advertentie laten zien? Dit is misschien wel de belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen. Als de ingestelde doelgroep niet goed aansluit op de banner of video, zul je nooit de gewenste resultaten behalen. Naast demografische kenmerken houden we rekening met de volgende targetingopties: first party (klant)data, interesses/affiniteiten en (custom) in-market segmenten. Iedere klantcase is uniek, daarom doen we eerst uitvoerig onderzoek naar de doelgroep, segmentatie en positionering van jouw merk.
Er zijn diverse kanalen die je kunt inzetten in upper funnel marketing om naamsbekendheid en bereik te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan in-stream en out-stream video, (programmatic) display en social media. Nadat de doelgroep in kaart is gebracht, bepalen we welke kanalen hier het best op aansluiten.
Ieder kanaal hanteert haar eigen specificaties. Dat varieert van tekst tot display, video en social advertenties. Daarnaast dient er rekening gehouden te worden met mobile, desktop en tablet weergaven. Ook zijn er binnen social media verschillende plaatsingen die alle een specifiek formaat vereisen. Onze visual designers zijn helemaal up-to-date en kunnen iedere grafische uiting aanleveren in het juiste formaat.
Als alle voorgaande stappen zijn behandeld, is het zaak dat de campagnes gemaakt worden. Zodra deze live staan, monitoren we de resultaten continu en scherpen de campagnes aan waar nodig. Via A/B testing testen we met verschillende doelgroepen en advertentievarianten, altijd met de doelstelling en budgettering in gedachten.
RoQQit biedt alle klanten een Looker Studio dashboard aan waarin alle Google kanalen worden gerapporteerd. We maken hierin onderscheid tussen Google Analytics, Google Ads en Google Search Console. Maatwerk is mogelijk, we kunnen koppelingen verzorgen tussen Looker Studio en niet-Google kanalen. Naast deze rapportage geloven we sterk in ouderwets afspreken en gezamenlijk de resultaten te bespreken. Hieruit ontstaan altijd goede ideeën die we dan meenemen naar de volgende maand. En uiteraard zijn wel altijd telefonisch bereikbaar om van gedachten uit te wisselen.
Onze diensten
Meer diensten
Copyright 2023 © Copyright Roqqit