Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Activeren van je doelgroep

Specialist in het verbinden van merken met relevante doelgroepen

Bereik jij de juiste doelgroep en spreek je hen wel goed aan?

Als webshop eigenaar of als marketeer werk je ongetwijfeld met social media en betaalde advertenties. Maar door alle verschillende systemen en meetverschillen is het soms moeilijk te bepalen of je wel de juiste personen bereikt en aanspreekt.

 

Als jouw onderneming toe is aan het verhogen van naamsbekendheid dan is het belangrijk om vanuit een goed doordachte strategie te werk te gaan. Zonder goede voorbereiding en planning loop je anders het risico dat je onnodig budget en tijd verspilt. Daarnaast wil je ook niet verkeerd overkomen op potentiële klanten.

 

Wil je een stap verder gaan dan simpelweg Google Ads en Social Media en van jouw merk een gevestigd merk maken? Lees dan verder hoe onze bewezen aanpak de zichtbaarheid van jouw merk kan vergroten.

Een aanpak die werkt.
Wat kun je van verwachten?
We analyseren, testen en optimaliseren continu, zodat je merk altijd in beweging blijft en maximaal resultaat behaalt.

1. Doelstelling en budget bepalen

Voordat je begint met het bepalen van de doelgroep, het bepalen van de campagnestructuur en alle benodigde creatives, moet je eerst een campagnedoelstelling en budget bepalen. Het vergroten van naamsbekendheid via upper funnel marketingcampagnes zal niet direct leiden tot meer omzet. Voordat we aan de slag gaan met nieuwe campagnes stellen we een business plan op. Hierin bepalen we hoeveel weergaven, vertoningen en klikken we kunnen realiseren binnen de looptijd en budget.

2. Wie is jouw doelgroep

Aan wie wil je jouw advertentie laten zien? Dit is misschien wel de belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen. Als de ingestelde doelgroep niet goed aansluit op de banner of video, zul je nooit de gewenste resultaten behalen. Naast demografische kenmerken houden we rekening met de volgende targetingopties: first party (klant)data, interesses/affiniteiten en (custom) in-market segmenten. Iedere klantcase is uniek, daarom doen we eerst uitvoerig onderzoek naar de doelgroep, segmentatie en positionering van jouw merk.

3. Welke kanalen sluiten aan op jouw doelgroep

Er zijn diverse kanalen die je kunt inzetten in upper funnel marketing om naamsbekendheid en bereik te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan in-stream en out-stream video, (programmatic) display en social media. Nadat de doelgroep in kaart is gebracht, bepalen we welke kanalen hier het best op aansluiten.

4. Welke creatives werken het beste per kanaal

Ieder kanaal hanteert haar eigen specificaties. Dat varieert van tekst tot display, video en social advertenties. Daarnaast dient er rekening gehouden te worden met mobile, desktop en tablet weergaven. Ook zijn er binnen social media verschillende plaatsingen die alle een specifiek formaat vereisen. Onze visual designers zijn helemaal up-to-date en kunnen iedere grafische uiting aanleveren in het juiste formaat.

6. Reporting

RoQQit biedt alle klanten een Looker Studio dashboard aan waarin alle Google kanalen worden gerapporteerd. We maken hierin onderscheid tussen Google Analytics, Google Ads en Google Search Console. Maatwerk is mogelijk, we kunnen koppelingen verzorgen tussen Looker Studio en niet-Google kanalen. Naast deze rapportage geloven we sterk in ouderwets afspreken en gezamenlijk de resultaten te bespreken. Hieruit ontstaan altijd goede ideeën die we dan meenemen naar de volgende maand. En uiteraard zijn wel altijd telefonisch bereikbaar om van gedachten uit te wisselen.

5. Optimalisatie en beheer

Als alle voorgaande stappen zijn behandeld, is het zaak dat de campagnes gemaakt worden. Zodra deze live staan, monitoren we de resultaten continu en scherpen de campagnes aan waar nodig. Via A/B testing testen we met verschillende doelgroepen en advertentievarianten, altijd met de doelstelling en budgettering in gedachten.

Welke digital marketing oplossingen passen bij jouw doelen?

Haal het maximale uit je doelgroep met gerichte activatie.
Bij RoQQit helpen we je doelgroep actief te betrekken bij jouw merk, producten of diensten.

Door juiste segmentatie, relevante content en gerichte campagnes zorgen we ervoor dat jouw boodschap de juiste mensen bereikt op het juiste moment. Of het nu gaat om e-mailmarketing, social media of gepersonaliseerde advertenties, wij zetten de tools in die jouw doelgroep activeren en aanzetten tot actie.

Samen werken we aan een strategie die past bij jouw doelen en voeren die uit met focus op meetbare resultaten.

Silver Pack

$100.00

Per Month

  • Adipiscing elit sed do.
  • Eusmod tempor incididunt ut.
  • labore et dolore magna.

Gold Pack

$300.00

Per Month

  • Adipiscing elit sed do.
  • Eusmod tempor incididunt ut.
  • labore et dolore magna.

Platinum Pack

$200.00

Per Month

  • Adipiscing elit sed do.
  • Eusmod tempor incididunt ut.
  • labore et dolore magna.

Marketing
Strategie

Het begint met een doel

E-Commerce
Strategie

Meer dan alleen KPI's

Concepts &
Branding

Een onderscheidende positionering

Design &
Development

Pixel perfecte technology