Search
Close this search box.

Converteren van je doelgroep

Hogere engagement en meer conversie

ONZE WERKWIJZE

Behaal betere resultaten uit je website bezoekers

Voordat we de strategie kunnen bepalen, moet eerst de doelstelling vastgesteld worden. In deze fase van de customer journey is er al gewerkt aan het verhogen van de naamsbekendheid. Het is nu zaak om deze geïnteresseerde personen te laten converteren. In deze fase analyseren we de verkeersstromen op de website en hoe deze zich gedragen. En is dit voldoende om de business case te behalen? Moet er meer verkeer worden aangetrokken of kan er meer gehaald worden uit het bestaande verkeer? Dit vatten we samen in een heldere doelstelling en gebruiken het startmoment als 0-meting.

Uit de eerste fase weten we inmiddels of er voldoende verkeer is, en er gewerkt moet worden aan het verhogen van de conversie. Of misschien is er juist te weinig kwalitatief verkeer vanuit organische en betaalde verkeersbronnen. Op basis van de business case die we samen opstellen, bepalen we een ideale marketingmix om de doelstellingen te behalen.

Conversieratio is een belangrijke kpi in een e-commerce strategie. Het zegt namelijk in hoeverre bezoekers converteren op de site. Bij het optimaliseren van de website draaien we dit juist om en kijken naar bezoekers die afhaken in het bestelproces. Hoe is de flow op de website, in hoeveel klikken voeg je een product toe aan de winkelwagen, zijn er verrassingen voor de bezoeker in het checkout proces? Zo maar enkele vragen die we voor jou onderzoeken.

Website personalisatie is een lange tijd alleen beschikbaar geweest voor webshop eigenaren met een groot budget. Tegenwoordig is dit gelukkig anders en kunnen we elk element op de website, van homepage tot en met checkout, personaliseren op basis van het klik- en koopgedrag van bezoekers. Door slim gebruik te maken van personalisatie algoritmes kunnen we relevante producten tonen en daarmee tot maar liefst 30% meer omzet genereren uit bestaande bezoekers. Klinkt goed toch?!

Elk moment van de dag wil je natuurlijk weten wat de status is van alle lopende campagnes of het succesmoment al snel gevierd kan worden. Via ons Looker Studio rapport heb je altijd direct toegang tot alle cijfers en deze kun je realtime naar wens aanpassen. Daarnaast komen we elke maand langs om de business case aan te vullen met actuele cijfers om te zien of de doelstellingen zijn behaald. Dit moment pakken we meteen aan om plannen te smeden voor de komende maand!

Marketing
Strategie

Het begint met een doel

E-Commerce
Strategie

Meer dan alleen KPI's

Concepts &
Branding

Een onderscheidende positionering

Design &
Development

Pixel perfecte technology