Advertentie specificaties: Zie je door de bomen het bos niet meer?

Als eigenaar van een webshop, of als adverteerder, heb je waarschijnlijk te maken met verschillende campagnes op social media. Denk aan Facebook en Instagram Ads, maar ook Youtube en Pinterest. Alle hebben hun eigen specificaties voor beeldmateriaal en daardoor kun je als snel het overzicht kwijt raken. Een afbeelding voor een Facebook carrousel verschilt bijvoorbeeld qua specificaties enorm van een Instagram Stories. Als je werkt met een contentkalender dan wil je voor je nieuwe campagne natuurlijk alle creatives op tijd binnen hebben in de juiste formaten.

Bereik de juiste doelgroep op het juiste moment

Met alle ontwikkelingen rondom privacy wetgeving, third en first party data wordt het steeds lastiger om de juiste doelgroep te vinden en aan te spreken. Er zijn uiteraard mooie tools om in te spelen op deze ontwikkeling, zoals bijvoorbeeld een Customer Data Platform, die gebruik maken van first party data en deze doelgroepen doorzetten naar onder andere Google, Facebook en je ESP.

Maar perfect opgemaakte creatives per platform zorgen ook voor betere resultaten. Een banner die 100% mobiel is en volledig is toegespitst op het campagnetype zal beter aanslaan bij de doelgroep dan een afbeelding die automatisch gecropped is en waarvan de tekst niet goed zichtbaar is.

Social Media cheat sheet

Zoals je hebt kunnen lezen is het enorm van belang om altijd op de hoogte te zijn van de meest recente advertentieformaten per platform. Daarom heeft RoQQit een Cheat Sheet ontwikkeld die je gratis kunt aanvragen en gebruiken voor jouw campagnes. Neem contact op met RoQQit en wij versturen je onze handige Cheat Sheet!