Behouden van je klanten

Klant loyaliteit. De kern van je E-commerce strategie is het behouden van klanten

Hoe maak je van een loyale klant een merkambassadeur?

RoQQit gelooft er heilig in dat het ware succes van e-commerce niet alleen ligt in het aantrekken van nieuwe klanten. Dit is namelijk een langdurig proces waarbij de nodige inspanningen en kosten gemoeid gaan. Op de lange termijn is het winstgevender om een ijzersterke dienstverlening te bieden aan klanten en aandacht te geven aan klantbehoud.

Dat begint allereerst door de technische infrastructuur op orde te hebben. Klantdata, zoals contactgegevens en verkoopdata, moet 100% kloppen zodat deze gesynchroniseerd kan worden met bijvoorbeeld email software. Als je weet hoe vaak een klant koopt, wanneer deze voor het laatst een aankoop heeft gedaan en wat de orderwaarde was, dan kun je deze data gebruiken om herhaalaankopen te stimuleren.

Door middel van slimme software ben je in staat om klanten heel gericht aanbiedingen te doen. Deze mate van personalisatie creëert een hoge mate van relevantie en betrokkenheid, die ervoor zorgt dat klanten zich binden aan jouw merk.

Wat kan je van RoQQit verwachten?
We helpen je klanten te behouden door slimme e-mail strategieën en data-gedreven optimalisaties. We zorgen voor betrokkenheid, loyaliteit en herhaalaankopen door continu te werken aan een sterke relatie met je klanten.

1. Verhogen gemiddelde orderwaarde

Het runnen van een webshop is een ingewikkeld spel tussen inkoop en verkoop van producten. Hierbij moet je altijd rekening houden met marges en orderwaarden. Als de gemiddelde orderwaarde laag is, houd je logischerwijs minder marge over en valt het marketingbudget ook lager uit. Door continu verkeer en websitegedrag te analyseren en hierop in te spelen, kun je de

2. Verhogen koopfrequentie

Het liefst wil je natuurlijk dat je klanten iedere dag iets bij je bestellen. In werkelijkheid moet je rekening houden met het verbruik van bepaalde producten. Als je bijvoorbeeld voeding of supplementen verkoopt, kan een potje zomaar een maand meegaan. In sommige gevallen heb je klanten die slechts één keer een product bestellen, of slechts een paar keer per jaar. Door iedere klant te segmenteren in klantgroepen kunnen we zeer gericht

3.Verhogen van de klantwaarde

Customer Lifetime Value is een belangrijke kpi, het zegt namelijk of jouw klanten fan zijn en vaker terugkeren om producten te bestellen. Maar hoe zorg je voor een goede relatie tussen webshop en klant? Dankzij personalisatie technieken laten we elke klant zich thuis voelen wanneer hij of zijn terugkeert op de webshop. We gaan de klant niet vervelen met producten of categorieën waar hij/zij niet in geïnteresseerd is. Daarnaast passen we de personalisatie to

4. Leer je klant kennen en focus op personalisatie

Ieder kanaal hanteert haar eigen specificaties. Dat varieert van tekst tot display, video en social advertenties. Daarnaast dient er rekening gehouden te worden met mobile, desktop en tablet weergaven. Ook zijn er binnen social media verschillende plaatsingen die alle een specifiek formaat vereisen. Onze visual designers zijn helemaal up-to-date en kunnen iedere grafische uiting aanleveren in het juiste formaat.

5. Reporting

RoQQit biedt alle klanten een Looker Studio dashboard aan waarin alle Google kanalen worden gerapporteerd. We maken hierin onderscheid tussen Google Analytics, Google Ads en Google Search Console. Maatwerk is mogelijk, we kunnen koppelingen verzorgen tussen Looker Studio en niet-Google kanalen. Naast deze rapportage geloven we sterk in ouderwets afspreken en gezamenlijk de resultaten te bespreken. Hieruit ontstaan altijd goede ideeën die we dan meenemen naar de volgende maand. En uiteraard zijn wel altijd telefonisch bereikbaar om van gedachten uit te wisselen.

6. Reporting

RoQQit biedt alle klanten een Looker Studio dashboard aan waarin alle Google kanalen worden gerapporteerd. We maken hierin onderscheid tussen Google Analytics, Google Ads en Google Search Console. Maatwerk is mogelijk, we kunnen koppelingen verzorgen tussen Looker Studio en niet-Google kanalen. Naast deze rapportage geloven we sterk in ouderwets afspreken en gezamenlijk de resultaten te bespreken. Hieruit ontstaan altijd goede ideeën die we dan meenemen naar de volgende maand. En uiteraard zijn wel altijd telefonisch bereikbaar om van gedachten uit te wisselen.

Silver Pack

$100.00

Per Month

  • Adipiscing elit sed do.
  • Eusmod tempor incididunt ut.
  • labore et dolore magna.

Gold Pack

$300.00

Per Month

  • Adipiscing elit sed do.
  • Eusmod tempor incididunt ut.
  • labore et dolore magna.

Platinum Pack

$200.00

Per Month

  • Adipiscing elit sed do.
  • Eusmod tempor incididunt ut.
  • labore et dolore magna.

Welke e-mailmarketing oplossingen passen bij jouw doelen voor meer groei en klantloyaliteit?

Wil je meer klanten bereiken en je omzet laten groeien via e-mailmarketing? Wij helpen je bij het opzetten van e-mailcampagnes die niet alleen converteren, maar ook relaties versterken. Onze senior experts ontwikkelen strategieën die passen bij jouw doelen, zoals het opbouwen van klantloyaliteit en het stimuleren van herhaalaankopen.

Van gepersonaliseerde e-mails tot geautomatiseerde campagnes, we zorgen ervoor dat jouw boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep terechtkomt. Zo behalen we samen meetbare resultaten en duurzame groei.

Met gerichte social media advertenties bereiken we jouw ideale klant op platforms zoals Facebook en Instagram, en optimaliseren we de campagnes voortdurend om je bedrijf te laten groeien

Met gerichte social media advertenties bereiken we jouw ideale klant op platforms zoals Facebook en Instagram, en optimaliseren we de campagnes voortdurend om je bedrijf te laten groeien

Marketing
Strategie

Het begint met een doel

E-Commerce
Strategie

Meer dan alleen KPI's

Concepts &
Branding

Een onderscheidende positionering

Design &
Development

Pixel perfecte technology