De kracht van conversieoptimalisatie
Maximaliseer E-commerce resultaten
In de dynamische en competitieve e-commerce sector is het essentieel om niet alleen verkeer naar uw website te trekken, maar ook om dit verkeer effectief te converteren.
Onze expertise ligt in het creëren van geoptimaliseerde, gebruikersvriendelijke en conversiegerichte online ervaringen die bezoekers doen kopen.
Door een combinatie van data-analyses, A/B-testen en op maat gemaakte contentstrategieën, zorgen wij dat de de gebruikerservaring van uw webshop altijd voorloopt.
Het doel is om meer verkeer te genereren dat resulteert in meetbare resultaten en een verhoogde ROI.
RoQQit is gespecialiseerd in conversieoptimalisatie in de e-commerce sector.
Wij begrijpen dat het succes van een online winkel afhangt van het vermogen om bezoekers om te zetten in loyale klanten.
Wij creëren geoptimaliseerde en gebruikersvriendelijke online ervaringen om bezoekers aan te sporen tot actie.
1. Doelstelling en 0-meting vaststellen
Voordat we de strategie kunnen bepalen, moet eerst de doelstelling vastgesteld worden. In deze fase van de customer journey is er al gewerkt aan het verhogen van de naamsbekendheid. Het is nu zaak om deze geïnteresseerde personen te laten converteren. In deze fase analyseren we de verkeersstromen op de website en hoe deze zich gedragen. En is dit voldoende om de business case te behalen?
2. Strategie bepalen
Uit de eerste fase weten we inmiddels of er voldoende verkeer is, en er gewerkt moet worden aan het verhogen van de conversie. Of misschien is er juist te weinig kwalitatief verkeer vanuit organische en betaalde verkeersbronnen. Op basis van de business case die we samen opstellen, bepalen we een ideale marketingmix om de doelstellingen te behalen.
3. Website optimalisatie
Conversieratio is een belangrijke kpi in een e-commerce strategie. Het zegt namelijk in hoeverre bezoekers converteren op de site. Bij het optimaliseren van de website draaien we dit juist om en kijken naar bezoekers die afhaken in het bestelproces. Hoe is de flow op de website, in hoeveel klikken voeg je een product toe aan de winkelwagen, zijn er verrassingen voor de bezoeker in het checkout
4. Website personalisatie
Website personalisatie is een lange tijd alleen beschikbaar geweest voor webshop eigenaren met een groot budget. Tegenwoordig is dit gelukkig anders en kunnen we elk element op de website, van homepage tot en met checkout, personaliseren op basis van het klik- en koopgedrag van bezoekers. Door slim gebruik te maken van personalisatie algoritmes kunnen we relevante producten tonen en
5. Reporting
Elk moment van de dag wil je natuurlijk weten wat de status is van alle lopende campagnes of het succesmoment al snel gevierd kan worden. Via ons Looker Studio rapport heb je altijd direct toegang tot alle cijfers en deze kun je realtime naar wens aanpassen. Daarnaast komen we elke maand langs om de business case aan te vullen met actuele cijfers om te zien of de doelstellingen zijn
6. Reporting
RoQQit biedt alle klanten een Looker Studio dashboard aan waarin alle Google kanalen worden gerapporteerd. We maken hierin onderscheid tussen Google Analytics, Google Ads en Google Search Console. Maatwerk is mogelijk, we kunnen koppelingen verzorgen tussen Looker Studio en niet-Google kanalen. Naast deze rapportage geloven we sterk in ouderwets afspreken en gezamenlijk de resultaten te bespreken. Hieruit ontstaan altijd goede ideeën die we dan meenemen naar de volgende maand. En uiteraard zijn wel altijd telefonisch bereikbaar om van gedachten uit te wisselen.
Sustainable Design
Sustainable Design
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Sustainable Design
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
10 Ontwikkelingen voor Paid Media in 2025: Hoe blijf je relevant in een snel veranderend landschap?
SEO Basics: hoe te beginnen met zoekmachineoptimalisatie
Google Ads: Back to the basics
Looker Studio: dé data visualisatietool van Google
Google Tag Manager: Alles wat je moet weten
E-commerce strategie voor het MKB: Hoe je jouw webshop naar succes leidt
BLOG & ARTIKELEN
Recente Posts
- SEA, Strategie
Silver Pack
$100.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.
Gold Pack
$300.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.
Platinum Pack
$200.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.