Full Funnel Advertising

Planning en voorbereiding is het belangrijkste onderdeel bij full funnel advertising en hierbij maken we gebruik van het See, Think, Do model van Google (gebaseerd op het klassieke AIDA model). Elk van deze drie stappen in het model staat voor specifieke campagnes met bijbehorende doelstelling en kpi’s.

De klant is overal

Goede tracking is prio #1

Toon de juiste boodschap, aan de juiste doelgroep, op het juiste moment.

Onder full funnel marketing verstaan we: aanwezig zijn in de gehele oriëntatiefase van de consument en de marketingboodschap aanpassen in de fase waarin de consument zich bevindt. Deze vorm van adverteren is vooral interessant voor website eigenaren die een product of dienst verkopen waarvan veel concurrentie is en/of de aanschafprijs hoog is. Bij dit soort producten of diensten zien we doorgaans een lang oriëntatieproces waarbij de gebruiker meerdere websites bezoekt, vaak switcht van apparaat en hierbij meerdere dagen of zelfs langer bezig is voordat de aankoop wordt gedaan.

Planning en voorbereiding is het belangrijkste onderdeel bij full funnel advertising en hierbij maken we gebruik van het See, Think, Do model van Google (gebaseerd op het klassieke AIDA model). Elk van deze drie stappen in het model staat voor specifieke campagnes met bijbehorende doelstelling en kpi’s. In samenwerking met onze opdrachtgevers vullen we het model in en gaan we samen aan de slag voor de juiste content en boodschap.

Meer informatie

Hoe ziet een Full Funnel campagne eruit?

Wat zegt de data?

Net als bij SEO geldt bij een full funnel strategie een wat langere adem dan bij een reguliere Google Ads campagne. Je start namelijk eerst met het vergroten van je naamsbekendheid via kanalen als Youtube, Social Media en Display. Degenen die deze advertentie hebben gezien wil je vervolgens enthousiast maken over je product of dienst via bijvoorbeeld Google Ads, Google Shopping of Social Ads. Tot slot ga je personen retargetten die je producten hebben bekeken via Google shopping, Google Ads en dynamische retargeting op Facebook.

Wat kan ik verwachten van een Full Funnel Campagne?

Je zult als vrij snel zien dat er meer websiteverkeer komt omdat personen, naar aanleiding van een advertentie, gaan zoeken naar je merk, product, of dienst. Vervolgens is het zaak deze websitebezoekers in te delen in relevante retargetinglijsten waarmee je hen de volgende relevante advertentie kunt tonen. Uiteindelijk neemt het volume op zogeheten longtail keywords (heel specifieke zoektermen) toe omdat meer mensen je producten kennen/ gezien hebben. Tsja wat betekent dit in cijfers? Nou we zagen bij eerdere full funnel campagnes een toename van 50% in organische sessies en onderaan de streep een evenredige toename in aantal transacties. Ben je benieuwd hoe een full funnel strategie jouw bedrijf kan helpen? Neem dan vrijblijvend contact op!

Meer informatie

Offerte aanvragen

Roqqit Marketing staat voor vindbaarheid.

Neem contact op