Google Shopping

Google Shopping is de vergelijkingssite van Google en inmiddels onmisbaar in elke online marketingmix voor eigenaren van webshops. De afgelopen jaren is het belang van Google Shopping steeds groter geworden we zien dat dit kanaal goed is voor minimaal 50% van gemeten omzet in Google Ads.

Zorg voor de juiste data aanpak

Goede tracking is prio #1

Google Shopping is de vergelijkingssite van Google en inmiddels onmisbaar in elke online marketingmix voor eigenaren van webshops. De afgelopen jaren is het belang van Google Shopping steeds groter geworden we zien dat dit kanaal goed is voor minimaal 50% van gemeten omzet in Google Ads. Aangezien er veel volume op zit, komen Shopping campagnes doorgaans goed in aanmerking voor automatische biedstrategieen [interne link] waardoor je als adverteerder altijd garantie hebt dat de resultaten rendabel zijn.

Google Shopping is eenvoudig op te zetten, enige vereisten zijn een feed en een actief merchant center account waarin je de feed uploadt. Om het maximale uit je campagne te halen raden we altijd aan gebruik te maken van feedmarketing tooling zodat je productaanbod volledig is afgestemd op het zoekgedrag in Google.

Geavanceerde Google Shopping campagnes

Google Shopping is een zeer productspecifieke manier van adverteren. Vaak weten mensen al wat ze willen kopen en kunnen dan ook zeer specifieke, zogeheten longtail keywords, doorvoeren in Google. Dit maakt dat google shopping uitstekend op omzet en rentabiliteit aangestuurd kan worden. Als adverteerder heb je waarschijnlijk te maken met een divers productaanbod, met bijbehorende verschillende marges per productgroep. Dit betekent dat je niet elk product tegen dezelfde campagnedoelstelling kunt aansturen. Met deze kennis in het achterhoofd creƫert 2020Digital altijd rendabele Google Shopping campagnes

Meer informatie

Maak data actionable

Wat zegt de data?

Smart Shopping

Naast reguliere Shopping campagnes kun je tegenwoordig ook kiezen voor Smart Shopping campagnes. Voornaamste voordeel hiervan is gemak en efficiƫntie, een nieuwe campagne opzetten is letterlijk zo gebeurd. Net als bij geautomatiseerde tekstadvertenties [interne link] werken smart shopping campagnes op basis van machine learning. Google gaat zelf aan de haal met informatie uit jouw feed en toont deze producten op sites waar jouw doelgroep zich bevindt en waar de kans op een conversie het hoogst is.

Meer informatie

Offerte aanvragen

Roqqit Marketing staat voor vindbaarheid.

Neem contact op