Hoe ga jij om met je klanten?

87% van jouw klanten wil hetzelfde

Als mensen naar je webshop komen, betekent dit dat ze al geïnteresseerd zijn in wat je te bieden hebt. Ze zijn waarschijnlijk niet per ongeluk op je site terechtgekomen. Het is mogelijk dat ze al bekend zijn met je merk en willen zien wat er nieuw is. Het kan ook zijn dat ze naar iets specifieks hebben gezocht in een zoekmachine en jouw pagina als een goed verkooppunt zagen. Hoe dan ook, ze zijn op je site omdat jij hun aandacht hebt getrokken.

Hoe converteer je de deal?

Je wilt bezoekers omzetten in betalende klanten door het juiste product op het juiste moment aan te bieden. Maar hoe weet je wat het juiste product is? Niemand is precies hetzelfde, maar trends zijn trends omdat we vaak iets gemeen hebben met anderen. Als je weet dat 87% van je klanten op zoek is naar hetzelfde, hoe veranderd dat dan de manier waarop je je producten aanbiedt?

RoQQit is specialist op gebied van personalisatie

Wil jij hier werk van maken? Denk dat goed na over de juiste stappen en de juiste tooling. En begin klein! Samen met onze partner Clerk kunnen wij hier structuur in aanbrengen.
Onderzoek onder webwinkels die onze zoekfunctie gebruiken toont aan dat het uitlichten van je best verkopende en trending artikelen ergens in de buurt van 87% van je bezoekers zal converteren.

En die andere 13%?

Een ander voordeel van het eerst tonen van je populairste artikelen, is dat het nieuwe bezoekers toch een goed gevoel geeft over wat je webshop verkoopt, zelfs als ze dat populaire artikel niet willen. Klanten die op zoek zijn naar iets minder conventioneels, kunnen je zoekfunctie gebruiken en profiteren van gepersonaliseerde aanbevelingen die beter aansluiten bij hun behoeftes.

Maximaliseer het potentieel van de zoek- en aanbevelingen functies

De eerste pagina van je webshop is net zo belangrijk als de etalage van een fysieke winkel. Gebruik deze pagina om klanten te overtuigen om verder te kijken. Let er wel op dat elke pagina van je webshop de eerste ingang kan zijn voor bezoekers. We raden daarom aan om de best verkopende artikelen op verschillende plaatsen op je webshop te tonen, zodat ze makkelijk te vinden zijn. Plaats bijvoorbeeld product rails op strategische plaatsen op je site. Als klanten op zoek zijn naar iets anders, is het belangrijk om hun zoektocht zo gemakkelijk mogelijk te maken. Ongeveer 13% van de bezoekers wil geen bestseller kopen, dus zij willen waarschijnlijk niet door talloze pagina’s met zoekresultaten scrollen. Je kunt deze klanten helpen met een keuzemenu in de zoekbalk ,waarbij de meest relevante items bovenaan staan. Voeg ook afbeeldingen en een knop toe waarmee ze producten direct in het winkelwagentje kunnen zetten om het aankoopproces zo eenvoudig mogelijk te maken.

Hoe ga jij om met je klanten?

Sparren over deze tips om ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk van die 87% van de bezoekers van je site kunt converteren? Wij komen graag langs!