Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Personalisatie tijdens het vakantieseizoen

3 personalisatie tactieken om dit vakantieseizoen meer klanten te bereiken

De feestdagen zijn de perfecte tijd voor jouw e-commerce bedrijf om in contact te komen met klanten en prospects. De manier waarop je met hen communiceert en contact maakt is natuurlijk zeer belangrijk. Hier vertellen we je alles dat je moet weten om jouw klanten persoonlijker aan te spreken en je bereik te vergroten!

Een slechte persoonlijke benadering schaadt je bedrijf

Heb je ooit zo’n bericht met de tekst “Hey jij” ontvangen of verstuurd? Wij hebben ze in ieder geval wel eens gekregen en we kunnen je vertellen dat ze meestal helemaal niet effectief zijn. Dit soort communicatie is zo onpersoonlijk dat de ontvangers waarschijnlijk niet de moeite zullen nemen om erop in te gaan. Het is precies wat het lijkt: een massa tekst naar iedereen op je contactenlijst. Er is niets bijzonders aan en het maakt de ontvanger niet speciaal. In feite zeggen 74% van de consumenten dat ze gefrustreerd zijn door website-inhoud die niet gepersonaliseerd is. Bovendien zeggen 66% van de consumenten dat niet gepersonaliseerde content hen weerhoud om iets te kopen. Je twijfelt er misschien over om klanten persoonlijk aan te spreken omdat je niet weet of ze dat waarderen. Maak je geen zorgen, volgens recent onderzoek van Accenture is 83% van de consumenten bereid om hun gegevens te delen om een meer gepersonaliseerde ervaring te krijgen. Gebaseerd op onze expertise en meer dan 20 jaar ervaring in de e-commerce-industrie, hebben we hier 3 top-tactieken voor personalisatie die je zullen helpen om tijdens de feestdagen meer klanten te bereiken.

Tactiek 1: Noem de naam van je klanten

Dit is waarschijnlijk de eerste stap als je de communicatie met je klanten wilt personaliseren. Niemand vindt het leuk om “Beste allemaal” of “Hey jij” e-mails te ontvangen, vooral niet van een favoriet merk of winkel. Door de naam van de klant te gebruiken, laat je zien dat je de klant als individu ziet en niet alleen als een nummer. Dit kan ook het vertrouwen winnen en de klant het gevoel geven dat je specifiek aandacht aan hem of haar besteedt. Met de AI-aangedreven e-mailtools van Roqqit kun je je e-mailmarketing automatiseren en personaliseren met hyper-relevante 1:1 productaanbevelingen. Wil jij dat ook? Laat Roqqit je dan helpen. 🙌!

Tactiek 2: Verrassende gebaren

Er is niets leuker dan het ontvangen van een kleinigheidje om een speciaal moment in je leven te vieren, vooral als je het niet verwacht. Dit is een geweldige manier om waardering voor je klanten te tonen en hen zelfs tot trouwe klanten te maken. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van verjaardags marketingcampagnes. Verjaardags marketing is niet alleen een effectieve manier om de klantervaring te personaliseren, het is ook een wederzijds gebaar dat meer verkoop kan stimuleren. Door Roqqit en e-mail samen te gebruiken, kun je eenvoudig automatische verjaardagsmails instellen voor al je klanten.

Tactiek 3: Spreek de juiste taal

Internationale e-commerce wordt steeds populairder, aangezien steeds meer digitale consumenten internationale aankopen doen. Wat betekent dit voor jou? Je verkoopt niet langer alleen producten aan klanten in je lokale en nationale markten, maar over de hele wereld. Sommige van je klanten spreken misschien niet eens jouw taal. Een groot aantal shoppers (87%) die geen Engels kunnen lezen, winkelt niet op Engelstalige websites. Om deze verkopen niet te verliezen, is het daarom belangrijk om je e-commerce winkel te updaten naar een meertalige website. Door meerdere taalopties aan te bieden op je site, kun je het bereik van je klanten personaliseren en beter communiceren met diverse klanten. Op deze manier kun je je  klantenbestand uitbreiden en de verkoop verhogen. Veel retailers rekenen op de feestdagen om hun achterstand in te halen en anderen grijpen de feestdagen aan om hun klantenbestand verder uit te breiden. Het is belangrijk om te onthouden dat de tijd van je klant erg waardevol is, vooral in deze drukke tijd van het jaar, en de concurrentie om hun aandacht is groot.🔥!

Om een sterke concurrent te zijn, is het belangrijk om een gepersonaliseerde winkelervaring te bieden en je voorsprong in het huidige hyper concurrerende bedrijfsklimaat te behouden. Het AI-aangedreven personalisatie platform van Roqqit kan je bedrijf laten opvallen tijdens de feestdagen in een zee van concurrenten.

Wil jij je klanten persoonlijk benaderen?

RoQQit helpt je met de eerste stappen in personalisatie. Neem vrijblijvend contact op