Zoekmachine Optimalisatie

Als website eigenaar kun je op twee manier gevonden worden in Google, namelijk via betaalde advertenties en via organische zoekresultaten. De wijze waarop je site wordt vertoond in Google hangt af van de drie SEO peilers: content, autoriteit en techniek.

Beter gevonden worden via Google?

Wij helpen je met de volledige SEO strategie

Als website eigenaar kun je op twee manier gevonden worden in Google, namelijk via betaalde advertenties en via organische zoekresultaten. De wijze waarop je site wordt vertoond in Google hangt af van de drie SEO peilers: content, autoriteit en techniek. Het werk aan deze peilers is een continu proces en vergt zowel creativiteit als technische kennis. De content op je site moet namelijk goed geschreven zijn en gebaseerd op een zoekwoordenonderzoek zodat deze voldoet aan de vraag van je doelgroep. Tegelijkertijd moet je website qua techniek voldoen aan de laatste richtlijnen en wil je zoveel mogelijk kwalitatieve backlinks van relevante sites. Wil je weten wat de staat is van jouw website en hoe Google-vriendelijk deze is? Neem dan dan vrijblijvend contact op!

Meer informatie

Kies plan van aanpak

Neem contact met ons op voor een analyse

Content

De content op je website zorgt er mede voor dat je organisch gevonden wordt in Google. Het komt vaak voor dat website eigenaren teksten schrijven of laten schrijven vanuit hun kennis en beleving en het hierbij laten. Dit is natuurlijk eeuwig zonde, want op deze manier speel je niet in op het zoekgedrag van je doelgroep en laat je potentieel omzet liggen. 

Zoekwoordenonderzoek

Nieuwe content dient altijd geschreven te zijn vanuit een zoekwoordenonderzoek. Het begint door te kijken in Google Search Console, hier zie je op welke termen je momenteel wordt gevonden en op welke organische positie je rankt. Met behulp van SEO tooling, Google Trends en Google Ads zoekwoordenplanner krijg je inzicht in relevante zoekwoorden die geclusterd kunnen worden zodat je voldoende strategische input creëert voor het schrijven van nieuwe teksten. Dit is een continu proces, want het zoekgedrag van je doelgroep verandert gedurende het jaar vanwege seizoensveranderingen, trends, ontwikkelingen, nieuws, etc. 

Meta data optimalisatie

Naast site content is er natuurlijk ook meta data. Deze teksten worden getoond in de Google zoekresultaten en bepalen uiteindelijk of iemand wel of niet doorklikt naar je website. Voor zowel categorie, subcategorie als productpagina’s moeten aparte meta titels en omschrijvingen worden geschreven  die voldoende aan de laatste specificaties van Google. Heb je hulp nodig bij het uitwerken van een zoekwoordenonderzoek of het schrijven metadata? 2020Digital blablabla

Autoriteit

Autoriteit bepaalt in feite het belang van jouw domein ten opzichte van de concurrentie en heeft direct invloed op je rankings. Autoriteit wordt daar een aantal factoren bepaald, waaronder: “leeftijd” van de website, aantal pagina’s, hoeveelheid kwalitatieve backlinks en linkwaarde. Veel van deze hangen weer af van de content en de mate waarin deze wordt geupdate. Dit onderstreept weer het belang van continu zoekwoordenonderzoek en het updaten van pagina’s zodat deze steeds relevanter worden voor de doelgroep.

Linkbuilding is ook een bekende term die te maken heeft met autoriteit, hoe meer websites naar jouw website linken des te belangrijk jouw website wordt gezien. Hier kleeft echter een hele grote ‘maar’ aan. Vroeger draaide het om kwantiteit en leverde linkbuilding partijen een enorme hoeveelheid backlinks op, zonder dat deze ook meer enig kwalitatief verkeer aanleverde. Tegenwoordig kun je hiervoor gestraft worden door Google, dus het is absoluut af te raden om zoveel mogelijk links naar website te genereren. 2020Digital hecht waarde aan een betrouwbare, kwalitatieve backlinks. Door onderzoek te doen naar relevante websites en hiermee in contact te komen, garandeert 2020Digital hoogwaardige backlinks voor jouw website.

Techniek

De wijze waarop jouw website is gemaakt en hoe deze mobiel wordt geindexeerd door Google is uitermate belangrijk voor de organische vindbaarheid. Voor iedere website geldt dat er wel wat technisch verbeterd kan worden. Denk bijvoorbeeld aan interne links die op een niet bestaande pagina uitkomen, interne filter links die niet zijn voorzien van een no-follow attribuut of een onjuiste canonical structuur. Veel van deze technisch aspecten kunnen ertoe leiden dat een groot deel van je crawlbudget wordt verspild, bijvoorbeeld aan pagina’s met duplicate content. Technische SEO is een continu proces van monitoren en verbeteringen doorvoeren zodat je site beter presteert, sneller laadt en uiteindelijk beter gevonden wordt. 2020Digital heeft alle kennis in huis om jouw site te scannen, monitoren en transparante verbeteringen te adviseren.

Meer informatie

Offerte aanvragen

Roqqit Marketing staat voor vindbaarheid.

Neem contact op