Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Alarmsysteemexpert | Full funnel uplift

Alles voor huisbeveiliging

Alarmsysteemexpert is Nederlands bedrijf met meer dan 20 jaar ervaring in kwalitatieve beveiligingssystemen. De combinatie van een luxe showroom en klantvriendelijke aanpak, zowel in de winkel als op locatie, maakt van Alarmsysteem een winnende formule.

Doelstelling

Het inzetten van cross mediale marketing automation om website bezoekers een betere ervaring te geven en daarnaast een betere dienstverlening te bieden aan bestaande klanten.

Het bureau heeft een complexe koppeling gemaakt tussen het CMS en ESP om volledig geautomatiseerde email journeys op te bouwen. Daarnaast is gebruik gemaakt van een CDP om bepaalde elementen op de site te personaliseren.

Oplossing

De eerste stap in het proces was om het nieuwe ESP, ActiveCampaign, te koppelen aan de backend van de webshop (Lightspeed). Door een dynamische koppeling werd product- en klantdata inzichtelijk en konden analyses gemaakt worden om: meer nieuwe inschrijvers te werven, maandelijkse nieuwsbrieven te versturen en upsell& recurring buy campagnes te activeren.

Naast email werd ook gebruik gemaakt van een nieuw CDP; Clerk. Dit is een modulaire website personalisatie tool waarmee diverse plekken op de site werden gepersonaliseerd. Hierdoor werden relevantere producten getoond aan de doelgroep t.b.v. site engagement en conversie verbetering.

Tot slot heeft RoQQit de gehele Google Ads accountstructuur verbeterd. Door gebruik te maken van de tools Producthero en Channable werden alle producten ingedeeld in specifieke campagnes. Zo kregen best-sellers meer zichtbaarheid in Google en werd er minder budget gespendeerd aan onrendabele producten.

Belangrijke Elementen:

Verbetering technische infrastructuur tussen CMS en marketing kanalen

Analyseren klantdata. Focus op werven nieuwe klanten en verbetering van retentie.

Inzetten crossmediale marketingautomation: email, paid media en website personalisatie

Resultaat

Het resultaat is een website die sterk toegespitst is op het stimuleren van conversies. Door zowel de marketing kanalen te optimaliseren en ook de webshop te personaliseren d.m.v Clerk productrails. 

Groei door slimme personalisatie

√ stijging van de gemiddelde orderwaarde via Clerk met +29,3% 

√ stijging van de winkelwagen items van 2 > 2.9 via Clerk