Van strategie tot uitvoering: jouw e-commerce partner voor groei
Een succesvolle webshop draait niet alleen om het verkopen van producten. Als eigenaar wil je dat je bezoekers een prettige ervaring hebben op je site. Denk aan een logische indeling, snel ladende pagina’s en een eenvoudige checkout.
Wij ondersteunen je met het opzetten van een strategie die ervoor zorgt dat jouw klanten makkelijk vinden wat ze zoeken en zonder gedoe kunnen afrekenen.
We zorgen ook dat je website goed blijft functioneren door samen met jou en de developer een duidelijke planning te maken. Zo nemen we je het technische werk uit handen en zorgen we ervoor dat je webshop altijd optimaal presteert. Met onze ervaring en slimme oplossingen helpen we je groeien en meer klanten aan je binden.
Prijsmanagement: een cruciaal onderdeel van jouw e-commerce strategie
Heb jij je prijzen wel eens vergeleken met die van je concurrenten? Veel webshops bepalen hun prijzen op basis van inkoopkosten en een marge, maar zonder de markt in de gaten te houden kunnen jouw prijzen zomaar hoger liggen dan die van concurrenten. Dit kan klanten kosten en je verkoop direct beïnvloeden.
Een goede e-commerce strategie omvat slim prijsmanagement. Met een price scraping tool krijg je inzicht in de prijzen van concurrenten, zodat je jouw prijzen dynamisch kunt aanpassen en altijd competitief blijft. Dit zorgt ervoor dat je meer verkoopt zonder marge te verliezen.
Slim adverteren: Waarom prijsmanagement cruciaal is voor je campagnes
Veel webshop eigenaren adverteren via Google, Microsoft en Meta en sturen hun campagnes aan op ROAS (Return on Ad Spend) of CPA (Cost per Acquisition). Vaak wordt hierbij uitgegaan van een gemiddelde marge, die de campagnedoelstellingen bepaalt. Maar wat als de marges per productcategorie of per product sterk verschillen? Dan is het cruciaal om per product inzicht te hebben in de inkoopprijs en marge.
Actief prijsmanagement maakt dit mogelijk en helpt bij het opzetten van marge-gedreven campagnes. Door een export te maken van je ERP-systeem en deze te koppelen aan producten via tools als Channable, of door deze data direct te importeren in je CMS, kun je campagnes op marge sturen. Zo maximaliseer je niet alleen je advertentie-uitgaven, maar zorg je ervoor dat elke campagne aansluit bij de werkelijke marge van jouw producten.