Search
Close this search box.

XXL Nutrition | Gepersonaliseerde marketing

XXL Nutrition naar de 21e eeuw

XXL Nutrition is Nederlands grootste speler op het gebied van kwalitatieve krachtsport supplementen. In 2018 werd besloten om over te stappen van een maatwerk CMS naar Magento2. Na een succesvolle migratie en een solide basis voor de toekomst lag de focus op een datagedreven strategie.

Doelstelling

De doelstelling was niet mals, want op alle fronten moest XXL Nutrition groeien. Niet alleen moest het organische en betaalde verkeer toenemen, bestaande klanten moesten ook beter bediend worden via marketing automation.

Oplossing

Klantdata werd gesynchroniseerd met het nieuwe CDP (Squeezely) en middels een dataverrijking in een custom data warehouse werden volledig geautomaliseerde email journey’s gevoed. Ook werden de custom audiences vanuit Squeezely gesynchroniseerd met Meta en Google zodat er gewerkt kon worden met gepersonaliseerde advertenties. Tot slot werden bepaalde elementen op de site gepersonaliseerd met items die aansluiten op de sportieven doelen van de bezoeker.

Belangrijke Elementen:

Implementatie van een CDP

Ontwikkeling van een custom data warehouse

Gepersonaliseerde email journey’s

Gepersonaliseerde advertenties in Meta en Google

Gepersonaliseerde content op de website

Resultaat

De resultaten hebben niet alleen betrekking op de website maar op de gehele technische infrastructuur van het bedrijf. Klanten van XXL Nutrition waren en zijn enorm loyaal alleen werd al die tijd niks met deze waardevolle data gedaan.

Maand in maand uit worden de resultaten vergeleken met voorgaand jaar verpulverd. Niet alleen qua verkeer maar ook qua omzet. Dit alles is het resultaat van een integrale marketing strategie en maakt XXL Nutrition inmiddels  marktleider in Nederland.