Specialist in Spotler en ActiveCampaign
Concrete resultaten met een solide e-mailmarketing strategie
E-mailmarketing gaat veel verder dan alleen het versturen van een nieuwsbrief. Het is hét perfecte instrument om een langdurige relatie met je klant op te bouwen. Dat begint allereerst laagdrempelig in de vorm van een nieuwsbrief, maar na een aankoop kun je een klant gepersonaliseerde mails sturen. Denk aan producten die aansluiten bij een eerdere aankoop. Of proberen een herhaalaankoop te stimuleren, voordat de klant zich weer gaat oriënteren via betaalde advertenties in zoekmachines.
RoQQit is specialist in emailmarketing en werkt met alle bekende email software. Door slim om te gaan met data en deze strategisch in te zetten, zorgen wij ervoor dat jouw emails maximale impact hebben.
Meer winst halen uit bestaande klanten
1. Doelstelling en 0-meting vaststellen
Voordat we aan de slag kunnen met het bouwen van geautomatiseerde e-mailcampagnes, moeten we eerst weten wat de doelstelling is. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de klantdatabase ruimer moet zijn. Of dat deze eerst moet worden opgeschoond. Ook moeten we bepalen wat een gezonde openratio van de mails is om later te bepalen of de campagne succesvol is. Dit soort zaken leggen we in de eerste fase allemaal vast.
2. Kies een E-mailmarketingplatform:
Om mails te versturen heb je een email programma nodig, oftewel een Email Service Provider. Bekende partijen zijn Mailchimp, Active Campaign en Spotler. Bij het maken van een keuze is het belangrijk dat alle data in Europa, en liever Nederland, wordt opgeslagen. Om het maximale uit je email campagnes te halen, is het verstandig om het ESP te koppelen aan je webshop. Zo wordt klantdata continu gesynchroniseerd en werk je altijd met up-to-date data.
3. Ontwikkel een contentstrategie
Een goede email strategie bestaat uit een mix van sterke teksten, afbeeldingen en promoties. Van ad hoc werk wordt niemand blij, en dit heeft ook effect op de kwaliteit, daarom werkt RoQQit met een contentkalender. Hierin werken we maanden vooruit en leggen we wekelijks vast waarover gemaild wordt en wat de benodigdheden zijn.
4. Ontwerpen van e-mails
In de meeste e-mailplatformen kun je via een drag & drop editor emailtemplates maken. Dit levert prima mails op, maar soms loop je hiermee tegen beperkingen aan. RoQQit ontwikkelt dan ook custom email templates voor ieder ESP, waardoor er fantatstische mails verstuurd worden in iedere fase van de oriëntatiefase van de klant.
5. Bouw en segmenteer email lijsten
Als al het voorbereidende werk is gedaan, is het zaak dat de mails bij de juiste persoon aankomen. De database wordt allereerst continu vergroot vanuit een onboarding email campagne. In deze database houden we bij wanneer iemand een product koopt, wat de aankoopfrequentie is en ook wat de gemiddelde orderwaarde is. Op basis van deze informatie kunnen we zeer gepersonaliseerde emails versturen.
6. Lanceer, test & optimaliseer
Op dit punt staat alles in de steigers en kunnen de eerste mails verstuurd worden. Alle klikbare elementen in een mail worden doorgemeten, zodat we zien of deze wel of niet succesvol zijn. Op basis van de openratio weten we of ontvangers de mail interessant vinden. Het aantal klikken naar de site en eventuele conversies bepalen of de emailcampagne voldoet aan de vooraf bepaalde doelstelling. Alle emails worden continu getest, doorgemeten en aangescherpt om het maximale resultaat te behalen.
10 Ontwikkelingen voor Paid Media in 2025: Hoe blijf je relevant in een snel veranderend landschap?
De wereld van paid media verandert voortdurend. Technologie ontwikkelt zich in een razend tempo, consumenten verwachten steeds meer personalisatie, en de regelgeving rond privacy zet
SEO Basics: hoe te beginnen met zoekmachineoptimalisatie
Search Engine Optimization (SEO) is een van de meest effectieve manieren om meer organisch verkeer naar je website te trekken. Maar hoe begin je met
Google Ads: Back to the basics
Google Ads is een krachtig platform waarmee bedrijven hun doelgroep kunnen bereiken en hun omzet kunnen verhogen. Toch vergeten veel adverteerders de basisprincipes die essentieel
Looker Studio: dé data visualisatietool van Google
Naarmate je bedrijf groeit, zal ook de hoeveelheid data die je verzamelt exponentieel toenemen. Data is essentieel om inzicht te krijgen in je prestaties en
Google Tag Manager: Alles wat je moet weten
Als het gaat om het beheren van websitegegevens en het meten van online marketingprestaties, is Google Tag Manager (GTM) een van de meest waardevolle tools
E-commerce strategie voor het MKB: Hoe je jouw webshop naar succes leidt
Voor midden- en kleinbedrijven (MKB) kan een goed doordachte e-commerce strategie het verschil maken tussen groei en stilstaan. De online markt biedt kansen, maar vraagt
Silver Pack
$100.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.
Gold Pack
$300.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.
Platinum Pack
$200.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.