SEARCH ENGINE ADVERTISING
MEER RESULTAAT UIT GOOGLE & BING
Adverteren in zoekmachines zoals Google en Bing is misschien wel de meest gebruikte vorm van online marketing ter wereld. En niet zonder reden, want voor veel webshops leveren deze kanalen de meeste omzet op.
Beide kanalen, en vooral Google, bieden adverteerders de mogelijkheid om hun doelgroep via verschillende campagnetypes te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan video, display, tekst en shopping campagnes. Het wordt adverteerders ook steeds makkelijker gemaakt om campagnes aan te maken en optimaliseren, maar hier schuilt ook het gevaar.
Als je blind vaart op de adviezen van Google, dan loop je het risico onnodig budget te besteden aan onrendabele klikken. Daarnaast spelen zaken als website tracking, kwaliteit van een productfeed en ervaring op de landingspagina een grote rol in het succes van een campagne. Lees verder hoe RoQQit succesvolle SEA campagnes opzet en beheert.
Adverteren via Search, Shopping en YouTube
1. Kickoff meeting
Voordat we kunnen starten met het inrichten van de campagnes, moeten eerst de doelstelling, kpi’s en budget vastgesteld worden. We willen namelijk absoluut voorkomen dat er verkeerde verwachtingen zijn, er budget wordt verspild of dat campagnes niet rendabel draaien.
2. Website tracking
De meeste Google Ads campagnes leveren website bezoekers aan. Deze campagnes hebben data nodig om te kunnen presteren, wat betekent dat er tracking codes geplaatst moeten worden op de site. We leven inmiddels in een (vrijwel) cookieloze wereld en daarom zorgen we dat cookies server-side geplaatst worden via Google Tag Manager. Ook zorgen we dat cookies alleen worden geplaatst als de bezoeker daar consent voor heeft gegeven.
3. Zoekwoorden onderzoek
Google advertenties worden getoond op basis van zoekopdrachten. Om inzicht te krijgen in relevante zoekopdrachten, wat zorgt voor een betere verdeling van het budget, voeren we een zoekwoordenonderzoek uit. Dit vormt de basis van een goed gestructureerd Google Ads account met een hoge kwaliteitsscore.
4. Feed optimalisatie
Google Shopping is onmisbaar voor een webshop en zorgt voor een groot deel van de gemeten omzet in een Google Ads account. Met behulp van Channable optimaliseren we de Google Shopping feed zodat deze onder andere betere titels en omschrijvingen heeft en custom labels die helpen bij de campagnestructuur.
5. Account inrichting
Als alle voorgaande stappen zijn gezet dan is er een solide basis voor een kwalitatief Google Ads account. RoQQit houdt alle ontwikkelingen op SEA vlak nauwlettend in de gaten en zorgt dat een account is ingericht volgens de laatste richtlijnen. We maken veel gebruik van marketing automation en AI, maar houden ook een vinger aan de pols!
6. Reporting & inzichten
Inzichten in resultaten zijn voor elke ondernemer van groot belang. Wij bieden een Looker Studio-dashboard aan waarmee je alle belangrijke informatie van jouw Google-kanalen in één oogopslag kunt bekijken.
Wij zorgen voor een compleet beeld van de prestaties van al jouw platformen door Google Analytics, Google Ads en Google Search Console te combineren in één overzichtelijk dashboard.
Naast de integratie met Google kan RoQQit ook maatwerkopties bieden waarbij Looker Studio geïntegreerd kan worden met andere kanalen zoals social media, e-commerce platforms en interne databases.
Silver Pack
$100.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.
Gold Pack
$300.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.
Platinum Pack
$200.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.
10 Ontwikkelingen voor Paid Media in 2025: Hoe blijf je relevant in een snel veranderend landschap?
De wereld van paid media verandert voortdurend. Technologie ontwikkelt zich in een razend tempo, consumenten verwachten steeds meer personalisatie, en de regelgeving rond privacy zet
SEO Basics: hoe te beginnen met zoekmachineoptimalisatie
Search Engine Optimization (SEO) is een van de meest effectieve manieren om meer organisch verkeer naar je website te trekken. Maar hoe begin je met
Google Ads: Back to the basics
Google Ads is een krachtig platform waarmee bedrijven hun doelgroep kunnen bereiken en hun omzet kunnen verhogen. Toch vergeten veel adverteerders de basisprincipes die essentieel
Looker Studio: dé data visualisatietool van Google
Naarmate je bedrijf groeit, zal ook de hoeveelheid data die je verzamelt exponentieel toenemen. Data is essentieel om inzicht te krijgen in je prestaties en
Google Tag Manager: Alles wat je moet weten
Als het gaat om het beheren van websitegegevens en het meten van online marketingprestaties, is Google Tag Manager (GTM) een van de meest waardevolle tools
E-commerce strategie voor het MKB: Hoe je jouw webshop naar succes leidt
Voor midden- en kleinbedrijven (MKB) kan een goed doordachte e-commerce strategie het verschil maken tussen groei en stilstaan. De online markt biedt kansen, maar vraagt