Focus op content, autoriteit en techniek
Betere posities in Google
Als webshop wil je natuurlijk goed gevonden worden in zoekmachines. En het liefst sta je met elke pagina in de top drie van de zoekresultaten. Helaas is dit in de werkelijkheid vaak niet het geval. Voor goede, stabiele organische resultaten gelden ontzettend veel en technisch complexe factoren. Deze kun je samenvatten in drie pijlers: techniek, content en autoriteit.
Onder techniek verstaan we simpel gezegd een goed functionerende website. Deze moet snel zijn, een goede navigatiestructuur hebben en een perfecte gebruikerservaring.
Met content bedoelen we goed geschreven teksten op onder andere categorie- en productpagina’s en blogs. Door onderzoek te doen naar veelgebruikte zoekopdrachten kun je je website teksten hierop aanpassen. Dit zorgt er op lange termijn voor dat je website beter gevonden wordt in zoekmachines.
Autoriteit is de wijze waarop zoekmachines naar jouw website kijken. Hoe lang bestaat deze, hoe relevant is deze bij zoekopdrachten en hoeveel websites verwijzen naar die van jou. Dit proces ontstaat natuurlijk en na verloop van tijd. Maar ook dit proces valt te versnellen. Weten hoe RoQQit de organische resultaten kan verbeteren? Lees dan verder.
De voordelen van zoekmachine optimalisatie voor jouw bedrijf
1. Kickoff meeting
Er is natuurlijk een reden dat je wilt samenwerken om de organische vindbaarheid van je website of webshop te verbeteren. Voordat we aan de slag gaan, houden we een fysieke meeting om te kijken wat er in het verleden is gedaan op SEO vlak. Daarnaast horen we graag alle ins en outs op het gebied van branche, marktpositie, concurrentie, wensen en doelstellingen.
2. SEO tooling
Na de kick-off zijn we volledig op de hoogte van jouw bedrijf en wat er verwacht wordt van SEO werkzaamheden. RoQQit werkt met Semrush, één van de meest gebruikte SEO tools, waarin jouw website als project aanmaken. Dit houdt in dat we concurrentieonderzoek verrichten, kijken naar keyword overlap met de belangrijkste concurrenten, en zoekwoorden clusteren en hiervan de posities monitoren. Ook kijken we naar het backlinkprofiel om te zien of jouw website veel verwijzend verkeer krijgt van niet-kwalitatieve of als spam gemarkeerde websites
3.Technische website check
Naast Semrush werkt RoQQit veel met Screaming Frog, ook een zeer bekende tool onder SEO specialisten. Hiermee crawlen we periodiek jouw website om te bepalen of deze technisch in orde. Zo wil je bijvoorbeeld geen pagina’s met een 404 foutmelding, 301 redirect loops, url’s met spaties en verkeerde tekens, pagina’s die onterecht worden geblokkeerd door robots.txt en een sitemap die niet indexeerbare url’s bevat. Zo maar wat voorbeelden die ervoor zorgen dat jouw website niet goed gevonden wordt door zoekmachines.
4. Zoekwoorden onderzoek
Content is een belangrijke SEO pijler en kan er, mits goed uitgevoerd, redelijk snel voor zorgen dat je website vaker getoond wordt op relevante zoektermen. We analyseren allereerst de navigatie- of categoriestructuur van je website of webshop. Op basis hiervan verrichten we onderzoek om meer en betere content te plaatsen. Ook houden we rekening met de interne linkstructuur zodat zoekmachines beter de relatie tussen pagina’s snappen.
5. Content kalender en publicatie
Om goed in te spelen op zoekgedrag in zoekmachines is het belangrijk dat je website relevante en kwalitatieve content bevat. Dat betreft niet alleen categorie- en productpagina’s maar ook content in de vorm van een blog. Na afronding van het zoekwoordenonderzoek verwerkt RoQQit dit in een contentkalender. Door maanden vooruit te werken en deze content te plaatsen op de site, geven we zoekmachines de tijd om nieuwe content te indexeren. Op deze manier is de content vindbaar als het betreffende onderwerp actueel wordt.
6. Reporting
Inzichten in resultaten zijn voor elke ondernemer van groot belang. Wij bieden een Looker Studio-dashboard aan waarmee je alle belangrijke informatie van jouw Google-kanalen in één oogopslag kunt bekijken.
Wij zorgen voor een compleet beeld van de prestaties van al jouw platformen door Google Analytics, Google Ads en Google Search Console te combineren in één overzichtelijk dashboard.
Naast de integratie met Google kan RoQQit ook maatwerkopties bieden waarbij Looker Studio geïntegreerd kan worden met andere kanalen zoals social media, e-commerce platforms en interne databases.
Silver Pack
$100.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.
Gold Pack
$300.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.
Platinum Pack
$200.00
Per Month
- Adipiscing elit sed do.
- Eusmod tempor incididunt ut.
- labore et dolore magna.
Voor wie werken wij
Cases
E-commerce strategie voor het MKB: Hoe je jouw webshop naar succes leidt
Voor midden- en kleinbedrijven (MKB) kan een goed doordachte e-commerce strategie het verschil maken tussen groei en stilstaan. De online markt biedt kansen, maar vraagt
Wil je betere marketingbeslissingen maken? Optimaliseer je website data en leer deze gebruiken
In de wereld van digitale marketing is data cruciaal. Of je nu de effectiviteit van een campagne wilt meten, het gedrag van je bezoekers wilt
Het verschil tussen AI-gegenereerde en handmatig geschreven content: Wat moet je weten?
De opkomst van AI in de contentcreatie heeft de manier waarop we content produceren en consumeren drastisch veranderd. AI-tools zoals ChatGPT, Jasper en andere geavanceerde
Ontdek effectieve content marketing strategieën om je merk te laten groeien
In een wereld waar content koning is, kan een goed uitgewerkte content marketingstrategie het verschil maken tussen succes en stilstand. Maar hoe zet je een
Het belang van een goede relatie met je webbouwer: Hoe samenwerking leidt tot een beter presterende website
Het succes van je website hangt niet alleen af van een strak design of slimme marketingcampagnes. De fundering voor een optimaal presterende website begint bij
Hoe bereid je je webshop voor op het drukke Q4: een strategische marketingaanpak
Q4 is aangebroken: het drukste kwartaal voor veel webshops. Met Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en Kerst voor de deur, betekent dit een explosie aan